Kopš 2022. gada augusta
Latvijas komersanti var vērsties Latvijas Eiropas Digitālo inovāciju centros,
t.sk. Latvijas Digitālajā akseleratorā un tā
partneros, lai veiktu digitālā brieduma testu un saņemtu atbalstu digitālai
transformācijai. Latvijas Digitālais akselerators specializējas jaunu digitālo
produktu, pakalpojumu un platformu radīšanā, vērtējot
uzņēmumu digitalizācijas stratēģiju un gatavību, datu pārvaldību un
savietojamību, automatizāciju un zaļo digitalizāciju, kā arī uz darbiniekiem
vērsto digitalizāciju.
Eiropas Digitālās inovācijas centrs (EDIC) sadarbībā ar vadošo partneri
Latvijas Digitālo akseleratoru piedāvā atbalstu uzņēmumiem digitālās
transformācijas procesā, sākot no digitālā brieduma testa līdz personalizētām
apmācībām un konsultācijām. Uzņēmumiem iespēja saņemt
atbalstu apmācību 6 (sešās) mācību virstēmās: Mākslīgā intelekta instrumenti
uzņēmējdarbībā, Datu analīze un informācijas
vizualizācija, Digitālās transformācijas vadība, Kibedrošība, Uzņēmuma procesi
un to vadība, E-komercijas izstrāde un starptautiskā integrācija.
Lai īstenotu atbalstu uzņēmumiem, tiek piedāvāti šādi
apmācību kursi.
|
Tēma
|
Lektors
|
Ilgums h
|
Kursa saturs
|
|
Datu analīze un informācijas vizualizācija
|
Aivis Brutāns
|
6
|
Datu analīzes un vizualizācijas pamati un
metodes. Šis kurss ir izstrādāts, lai sniegtu dalībniekiem fundamentālu
izpratni par datu analīzi un vizualizāciju, sākot no pamatiem līdz
sarežģītāku metožu apguvei. Kurss ir piemērots iesācējiem, kuri vēlas izprast
datu analīzes lomu lēmumu pieņemšanā un efektīvas datu vizualizācijas nozīmi.
Galvenās tēmas: Ievads datu analīzē, Izpratne
par datu veidiem un struktūrām;
Ievads datu vizualizācijā;
Izpratne par sakarībām datos.
|
|
LEAN pieeja procesu vadībā
|
Miķelis Bendiks
|
6
|
Procesu vadība izmantojot LEAN pieeju Mācību
saturs:
- Ievads Biznesa procesu vadībā, procesu
vadības elementi
- LEAN pieeja procesu uzlabojumos
- Praktiski soļi uzlabojumu kultūras ieviešanā
un zudumu identificēšanā
- Vizuālā komunikācija Ieguvumi:
- Izpratne par procesu vadības elementiem
- Iepazīšanās ar LEAN pieejas pamatfilozofiju
- Praktiski risinājumi, ko izmēģināt ikdienas
darbā
- Iedvesma uzlabojumu kultūras attīstībai savā
uzņēmumā
|
|
Projektu vadība
|
Pēteris Rimšs
|
6
|
Projektu vadības mācību programma ir intensīvs
6 stundu kurss, kas sastāv no 70% praktiskā grupu darba un 30% teorijas.
Programmas ietvaros dalībnieki apgūst būtiskus
projektu vadības aspektus, tostarp projektu vadīšanas metodes, mērķu
definēšanu pēc SMART principiem un izmaiņu vadību. Kurss ir praktiski
orientēts, ļaujot dalībniekiem iegūt profesionālās iemaņas projektu vadībā,
tostarp lomu un atbildību sadalījuma izstrādē, un projektu dzīves cikla
vadībā.
Projektu vadības mācību kursā galvenās tēmas
ir: Projektu vadīšanas vide un projektu kultūra uzņēmumos. Projektu vadības
metodes: Ūdenskrituma (Waterfall) un iteratīvā (Agile) pieeja.
Projekta uzsākšana: mērķa un tvēruma
definēšana atbilstoši SMART principiem. Projekta dzīves cikls un projektu
vadības modelis. Resursi un ieinteresētās puses projektā, tostarp projektu
vadītāja kompetences. Projekta izmaiņu vadība un projekta noslēgums,
izvērtēšana un "know-how" uzglabāšana.
|
|
Kā efektīvi vadīt cilvēkus pārmaiņu laikā?
Pārmaiņu vadības psiholoģija
|
Veronika Skorohodina
|
6
|
Pārmaiņu vadības psiholoģiskie aspekti -
Pārmaiņu vadība ir būtisks elements organizācijas attīstībā un darbinieku
iesaistē. Šis kurss ir vērsts uz psiholoģisko aspektu izpratni, kas ietekmē
darbinieku reakcijas uz pārmaiņām un efektīvas vadības stratēģijas, kas
palīdzēs vadīt šo procesu. Dalībnieki apgūs, kā pārmaiņas ietekmē darbinieku
emocionālo stāvokli un kā veidot uzticēšanos un elastību komandā, lai
nodrošinātu veiksmīgu pielāgošanos un augstu iesaisti.
Mērķi: Apgūt praktiskas pieejas, kā pārvarēt
psiholoģiskās barjeras un veicināt pozitīvu attieksmi pret pārmaiņām. Izprast
vadītāja lomu pārmaiņu vadībā un kā psiholoģiskie faktori ietekmē komandas
reakcijas un adaptāciju. Attīstīt prasmes uzticēšanās un psiholoģiskās
drošības veicināšanā komandā pārmaiņu laikā.
Ieguvumi: Praktiskas zināšanas un stratēģijas,
lai efektīvi vadītu komandas pārmaiņu procesā un veicinātu darbinieku
iesaisti. Dziļāka izpratne par psiholoģiskajiem procesiem, kas ietekmē
darbinieku uzvedību un reakcijas pārmaiņu laikā. Uzlabota uzticēšanās un
empātija, kas palīdzēs izveidot pozitīvu un atbalstošu darba vidi arī
pārmaiņu periodos.
|
|
Kiberdrošība vadītājiem un darbiniekiem
|
Aleksandrs Orlovs
|
6
|
Kiberdrošība uzņēmumu vadītājiem
- Skaidra izpratne par kiberdrošības
principiem uzņēmumā
- Datu aizsardzības pamati vadītāju atbildībai
- Kiberdrošibas stratēģijas izveides un
vadības principi
|
|
Kā organizēt savas informācijas aizsardzību?
|
Agris Krusts
|
6
|
- Kā organizēt informācijas aizsardzību
- Likumdošana
- IS drošības politika, noteikumi, risku
analīze
- Informācijas klasificēšana
- Darbības nepārtrauktība & datu rezerves
kopēšana
- Uzņēmuma vadība, darbinieki un sadarbības
partneri
- Praktiski jautājumi, piemēri,
demonstrācijas:
- Paroles un autentifikācija
- "Dzelži", tīkli, mobilās iekārtas,
privātās iekārtas utt.
- Datu šifrēšana, datu nesēju drošība, ārējie
datu nesēji
- Vīrusi, ļaunatūra, spiegprogrammas
- Darbs ārpus biroja, VPN
- Sociālie tīkli un drošība, pikšķerēšana
|
|
Mākslīgā intelekta un LLM iespējas praksē
|
Jānis Bēniķis
|
6
|
Kursa "Mākslīgā intelekta instrumenti
uzņēmējdarbībā" programma ir ļoti daudzpusīga un aptver vairākus
svarīgus mākslīgā intelekta un lielo valodu modeļu (LLM) aspektus, kas ir
būtiski mūsdienu uzņēmējdarbības veicināšanai un inovāciju ieviešanai.
Mērķauditorija: Kurss būs noderīgs tiem, kas
vēlas iepazīties ar MI iespējām un to praktisko pielietojumu dažādās nozarēs.
Tas ir paredzēts plašai auditorijai, kas var ietvert gan uzņēmējus, gan IT
speciālistus, gan datu analītiķus, kā arī citus profesionāļus, kuri vēlas
izprast mākslīgā intelekta (MI) un lielo valodu modeļu (LLM) pielietojumu
uzņēmējdarbībā.
Kursa mērķis: Kursa mērķis ir sniegt
dalībniekiem vispārēju izpratni par mākslīgo intelektu un LLM, un arī
praktiskas iemaņas, kuras tie varēs izmantot, lai uzlabotu savas
uzņēmējdarbības procesus. Mērķis ir sagatavot dalībniekus konkrētu uzdevumu
veikšanai, piemēram, datu analīzei, prognožu veidošanai un MI risinājumu
ieviešanai savos uzņēmumos.
Priekšzināšanas: Lai gan kurss aptver dažādas
tehniskas tēmas, priekšzināšanas nav obligātas, jo programma sākas ar ievadu
mākslīgajā intelektā un tā pamatprincipos. Tomēr dalībniekiem būtu noderīgi,
ja viņiem būtu pamatzināšanas par datoru lietošanu.
Praktiskā daļa: Programma satur ievērojamu
praktisko daļu, kurā dalībniekiem būs iespēja pašiem izmēģināt LLM
pielietojumu dažādās situācijās, piemēram, datu analīzē, tekstu radīšanā,
ideju ģenerēšanā un programmēšanā. Praktiskā daļa ir sadalīta divās
galvenajās daļās: bezmaksas un maksas LLM versiju izmantošana, kas sniedz
plašu iespēju spektru apgūt dažādus rīkus un tehnikas.
Tehniskā nodrošinājuma līmenis: Dalībniekiem
būs nepieciešams dators ar interneta pieslēgumu,
Gmail konts, un pieeja lielo valodu modeļu sistēmām (ChatGPT, Google Gemini,
Microsoft Bing). Vēlama būtu arī pieeja maksas versijām, lai iegūtu maksimālu
atdevi no kursa. Kursā tiks izmantotas specifiskas programmatūras un rīki,
kuru instalācija vai reģistrācija būtu jāveic iepriekš.
|
|
Mākslīgā intelekta instrumenti uzņēmējdarbībā:
ieviešana
|
Rihards Garančs
|
6
|
Mākslīgais intelekta instrumenti
uzņēmējdarbībā II:
- Mākslīgais intelekts kā personīgais
asistents - Uzņēmuma efektivitāte ar mākslīgā intelekta rīkiem
- Mākslīgā intelekta efektīva ieviešanas un
iedzīvināšana uzņēmumā
|
|
Cilvēki un personālvadības procesi mazajos
biznesos
|
Sandra Rudzīte
|
6
|
"Cilvēki un HR procesi mazajos
biznesos" Cilvēkresursu procesu un kārtības (atlase, darba izpilde,
atlīdzība, attīstība un attiecības darba vidē) saskaņošana ar biznesa
stratēģiju. Cilvēkresursu vadības procesu digitalizācija, kā veidot bez
"papīra" procesus. Cilvēkresursu stratēģijas - pielāgošanās,
labākās prakses un resursu bāzētās pieejas. Organizācijas kultūras
pamatelementi, kultūras veidošana, cilvēkresursu vadības loma, sadarbības
modeļi. Pārmaiņu vadīšana organizācijā. Cilvēku uzvedības dažādas pieejas un
to pielietošanas praktiskie instrumenti.
Ieguvumi: skaidrība par cilvēkresursu
stratēģijas izveidošanu organizācijā, izpratne kā veidot šo procesu,
skaidrība par pamat procesiem, kā tos izveidot, "bezpapīru"
minimālo dokumentu plūsmu, cilvēkresursu vadības lomu dažādos uzņēmuma procesos.
|
|
Iekšējā komunikācija uzņēmumos
|
Iveta Bikše
|
6
|
Iekšejās komunikācijas veidošana sniedz
dalībniekiem zināšanas par efektīvu iekšējās komunikācijas principiem
uzņēmumos. Tas ietver darbinieku pieredzes veidošanu caur komunikāciju, ziņu
izveides un nodošanas tehnikas, kā arī krīzes komunikācijas pamatprincipus.
Kursā tiek izmantotas praktiskas metodes, tostarp ziņu izveides uzdevumi,
piemēri no reālās dzīves un LEGO Serious Play, lai nostiprinātu iegūtās
prasmes.
|
|
E-komercijas stratēģiskā attīstība un
optimizācija (lietpratējiem)
|
Mārtiņš Švāns
|
24
|
Kursā tiek apvienotas padziļinātas zināšanas
par e-komercijas risinājumu uzlabošanu, pārdošanas procesu optimizāciju un
paplašināšanas iespējām. Kurss paredzēts tiem, kas jau ir izveidojuši e-komercijas
risinājumu un vēlas to efektīvāk izmantot, uzlabot klientu pieredzi un
palielināt pārdošanas rādītājus.
|
|
E-komercijas pamati un digitālā transformācija
biznesā (iesācējiem)
|
Mārtiņš Švāns
|
24
|
Kursā tiek apvienotas teorētiskās zināšanas
par e-komercijas pamatprincipiem, biznesa modeļiem un digitālo transformāciju
ar mūsdienu populārāko e-komercijas platformu un rīku apskatu. Kurss
paredzēts iesācējiem, kuri vēlas apgūt e-komercijas pamatus un spert pirmos
soļus tiešsaistes biznesā, kā arī uzņēmējiem, kuri plāno digitalizēt savu
esošo biznesu.
|
|
Datu analīze un informācijas vizualizācija,
biznesa inteliģence.
|
Ruta Beināre
|
6
|
Kurss ļaus dalībniekiem apgūt prasmes ikdienā
biežāk ieviest datos balstītus lēmumus. Tā laikā dalībnieki apgūs soļus datu
plānošanā, sākot no to ieguves,uzglabāšanas, līdz
analīzes rīkiem un datu vizualizācijai.
1. Datu analīze un datu stāsta ieraudzīšana
(Excel)
2. Dati no to plānošanas līdz prezentācijai
(SQL, PowerPoint),
3. Datu vizualizācijas rīki (Prezi, PowerBI,
Tableau) Dalībnieku prasības: Excel pamati, jo tajā tiks veikts darbs ar datu
analīzi
|
|
Dizaina Domāšana produktu izstrādē
|
Ina Gudele
|
6
|
Iepazīstināt dalībniekus ar dizaina domāšanas
principiem un metodēm, kas palīdz efektīvāk risināt problēmas produktu
izstrādes procesā.
|
|
Kiberdrošība Tavā uzņēmumā
|
Kristaps Felzenbergs
|
6
|
Mūsdienu digitālajā laikmetā aizsargāt savu
tiešsaistes klātbūtni un datus ir svarīgāk nekā jebkad agrāk. Krāpnieki kļūst
viltīgāki, tāpēc ir svarīgi sarunas laikā saprast, kādi ir svarīgākie
kontroljautājumi, lai izvairītos no krāpšanas. Kurss "Kiberdrošība Tavā
uzņēmumā" sniedz praktiskas zināšanas un prasmes, kā atpazīt krāpniekus
un kādi ir biežākie krāpniecības veidi. Noticēt pārāk labiem solījumiem ir
ļoti viegli, tādēļ nāc un uzzini kā pasargāt sevi un savu uzņēmumu.
Dalībnieki tiks iepazīstināti ar Latvijā saistošajām regulām un normām datu
apstrādē, kā arī ar kiberdrošības pārvaldnieka lomu uzņēmumā.
|
|
Mākslīgā intelekta izmantošana elektroniskajā
komercijā un mārketingā
|
Gusts Gudelis
|
6
|
Nodrošināt dalībniekus ar praktiskām zināšanām
par mākslīgā intelekta (MI) tehnoloģijām un to pielietojumu e-komercijā un
digitālajā mārketingā. Kurss koncentrējas uz veidiem, kā efektīvi izmantot MI
klientu apkalpošanā, mārketinga stratēģiju izveidē, personalizācijā
un datu analīzē.
|
|
Biznesa procesu analīze - Tūrisma un
viesmīlības nozares efektivitātei un digitālo rīku pielietošanai
|
Didzis Grāvītis
|
20 astronomiskās
|
Biznesa procesu analīze - Tūrisma un
viesmīlības nozares efektivitātei un digitālo rīku pielietošanai
|
|
Digitālo tehnoloģiju ieviešana un izaicinājumu
pārvarēšana
|
Rihards Garančs
|
6
|
Digitālā transformācija un tās nozīme Digitālo
tehnoloģiju izvēle un ieviešana Izaicinājumu pārvarēšana Digitālās
transformācijas ilgtspēja Mākslīgais intelekts un jaunākās tehnoloģijas
digitālajā kontekstā
|
|
Motivācijas instrumenti vadītājiem darbinieku
iesaistes un darba rezultātu uzlabošanai
|
Veronika Skorodihina
|
6
|
Vadītājam ir būtiska loma, ietekmējot komandas
motivāciju un iesaisti. Vadītājam jāprot ne tikai iedvesmot, bet arī
pielāgoties komandas vajadzībām un radīt vidi, kurā katrs darbinieks var
attīstīt savu potenciālu. Lai to panāktu, vadītājam ir jābūt dziļām zināšanām
par cilvēkvadību, jāsaprot katra darbinieka individuālās vajadzības, un
jāizmanto praktiskas metodes, kuras noder gan pieredzējušiem, gan jauniem
vadītājiem. Šajās apmācībās saņemsiet praktiskus un pārbaudītus rīkus, lai
uzlabotu darbinieku motivāciju un iesaisti, vienlaikus pielāgojot vadības
stilu darbinieku vajadzībām.
Nodarbības galvenie temati: Kā novērtēt
komandas iesaistes un motivācijas līmeni visā uzņēmumā un individuāli
komandās;
Vadītāja loma komandas sadarbības un iesaistes
veicināšanā;
Personīgās robežas vadībā: kā saglabāt
līdzsvaru starp efektīvu vadību un pašaprūpi;
Sarunu vadība un uzticēšanās veidošana;
Praktiskas motivācijas un iesaistes metodes;
Uzņēmuma kultūras saistība ar darbinieku
motivāciju un tās attīstīšanas stratēģijas.
|
|
Dizaina domāšana, projektu, produktu un
procesu vadība ar Agile, Scrum, Lean, Kanban
|
RTU, dažādi lektori
|
24
|
Dizaina domāšanas pieejas izpratne un
pielietošana jaunā produktu izstrādē;
Klientcentrēta problēmu analīze;
Agile domāšana, vērtības un principi;
Scrum satvars un tā pielietojums IT projektu
īstenošanā;
Lean un Kanban metodes pielietošana IT un citu
jomu projektu un procesu vadībā;
Biznesa un IT prasību vadība Agile pieejas
projektu pārvaldībā
|
|
E-komercijas stratēģiskā attīstība un
optimizācija (lietpratējiem)
|
Mārtiņš Švāns
|
24
|
Kursā tiek apvienotas padziļinātas zināšanas
par e-komercijas risinājumu uzlabošanu, pārdošanas procesu optimizāciju un
paplašināšanas iespējām. Kurss paredzēts tiem, kas jau ir izveidojuši
e-komercijas risinājumu un vēlas to efektīvāk izmantot, uzlabot klientu
pieredzi un palielināt pārdošanas rādītājus.
|
|
E-komercijas pamati un digitālā transformācija
biznesā (iesācējiem)
|
Mārtiņš Švāns
|
24
|
Kursā tiek apvienotas teorētiskās zināšanas
par e-komercijas pamatprincipiem, biznesa modeļiem un digitālo transformāciju
ar mūsdienu populārāko e-komercijas platformu un rīku apskatu. Kurss
paredzēts iesācējiem, kuri vēlas apgūt e-komercijas pamatus un spert pirmos
soļus tiešsaistes biznesā, kā arī uzņēmējiem, kuri plāno digitalizēt savu
esošo biznesu.
|
|
Digitālais mārketings un datu analīze
izmantojot Google Ads un Google Analytics
|
RTU, Gints Krūmiņš
|
24
|
Izpratne par digitālā mārketinga veidiem;
Prasme pielietot digitālā mārketinga kanālus; Prasme analizēt digitālā
mārketinga rezultātus izmantojot Google Ads un Google Analytics; Prasme
izveidot un analizēt digitālā mārketinga reklāmu dažādos kanālos. Programmas
mērķis ir veidot izpratni par digitālā mārketinga veidiem, rīkiem un
kanāliem. Apgūt spēju veidot mārketinga stratēģiju un to realizēt izvēloties
piemērotākos digitālā mārketinga veidus un kanālus. Kursa laikā tiks aplūkoti
efektīvas mājaslapas izveides principi, efektīvas reklāmas izveide sociālajos
tīklos un Google Ads izveides labās prakses. Students
spēs pielietot digitālā mārketinga analītikas rīkus kā Google Analytics,
Google Ads. Tiks aplūkota arī Meta Ads reklāmas analīze.
|
|
*Informācija par kursiem var tikt
precizēta vai mainīta pēc nepieciešamības, ņemot vērā organizatoriskos vai
akadēmiskos apsvērumus.
|
Latvijas Digitālais akselerators, specializējoties uz jaunu digitālo
produktu, pakalpojumu un platformu radīšanu, vērtē
uzņēmumu digitalizācijas stratēģiju un gatavību, datu pārvaldību un
savietojamību, automatizāciju un zaļo digitalizāciju, kā arī darbinieku
digitalizāciju. Darbinieku digitalizācija ir būtiska gan
uzņēmuma digitālās transformācijas ātrumam, gan spējai radīt jaunus, tirgū
konkurētspējīgus risinājumus. Ņemot vērā IKT
speciālistu trūkumu Latvijas darba tirgū, ir nepieciešams atbalsts uzņēmumu
digitālās transformācijas procesā, nodrošinot mācības darbiniekiem gan
atbilstoši uzņēmuma attīstības vajadzībām, gan darba organizācijas procesam.
Augstas kvalitātes mācību satura pieejamība dažādos formātos (klātienes,
hibrīdrežīma, tiešsaistes) un atbalsts mācību satura
izvēlē un mobilitātes vajadzībām var būtiski palielināt Latvijas komersantu
konkurētspēju reģionā un veidot zināšanās balstītu uzņēmējdarbības attīstības
vidi.