Laidiens: 03.01.2022., Nr. 1

Dažādi sludinājumi

OP 2022/1.DA1

Paziņojums

Valsts policija paziņo, ka ir pieņemts lēmums par atgādinājumu par brīvprātīgas naudas soda izpildes termiņa beigām administratīvā pārkāpuma procesā Nr. 15550014552321.

Vārds, uzvārds

Dzimšanas dati

Pēdējā deklarētā dzīvesvieta (pilsēta)

Lēmuma datums

Lēmuma numurs

SERGEJS ŠIKULA

31.08.1979.

Saldus novads, Saldus, Striķu iela 15 -6

22.12.2021.

15550014552321

*Ar lēmuma pilnu tekstu var iepazīties, sazinoties pa tālr. 67500753.


OP 2022/1.DA2

Paziņojums

Valsts policijas Galvenās kārtības policijas pārvaldes Satiksmes drošības pārvaldes Satiksmes uzraudzības un koordinācijas birojs paziņo, ka ir pieņemti dokumenti.*

Dokumenta adresāta vārds, uzvārds

Dzimšanas datums

Pēdējā deklarētā dzīvesvietas adrese

Dokumenta datums

Dokumenta numurs

Dokumenta veids

SERGEJS SERGEJEVS

23.01.1977.

Rīga

23.12.2021.

20/3/3/1-CAnos/10384

Paziņojums par nenomaksātu naudas sodu

*Ar dokumentu pilnu tekstu var iepazīties Rīgā, Ezermalas ielā 10B, tālrunis informācijai 67208107.


OP 2022/1.DA3

Valsts kultūrkapitāla fonda projektu konkursi 2020.gadā

Kultūras programmas un projektu konkursi

projektu skaits/iesniegtie

projektu skaits/finansētie

Pieprasītais EUR

Piešķirtais EUR

Apakšprogramma ''Valsts kultūrkapitāla fonda programmu un projektu konkursi''

Kultūras projektu konkursi un nozaru mērķprogrammas, t.sk.:

-

-

-

-

Literatūra

419

205

1 742 226

583 704

Projekti

407

196

1 528 588

485 974

Radošie braucieni

4

2

1727

170

Profesionālu nevaldības kultūras organizāciju atbalsts

8

7

211 911

97 560

Mūzikas un dejas māksla

736

374

3 431 806

950 783

Projekti

520

248

2 565 711

637 468

Radošie braucieni

26

8

12 078

2750

Profesionālu nevaldības kultūras organizāciju atbalsts

11

8

257 589

100 000

Latviešu orģinālmūzika

132

78

244 208

83 467

Mūzikas izglītības iestāžu materiāli tehniskās bāzes uzlabošana

47

32

352 220

127 098

Teātra māksla

240

104

1 997 766

594 874

Projekti

217

89

1 434 572

332 674

Radošie braucieni

10

8

4550

2200

Profesionālu nevaldības kultūras organizāciju atbalsts

13

7

558 644

260 000

Filmu māksla

277

125

2 788 893

654 232

Projekti

242

103

1 786 037

396 843

Radošie braucieni

15

10

5965

2803

Latvijas filmu izplatīšana

3

2

101 121

70 000

Mazbudžeta pilnmetrāžas spēlfilmu ražošana

9

2

719 503

159 783

Profesionālu nevaldības kultūras organizāciju atbalsts

8

8

176 267

92 000

Vizuālā māksla

659

305

3 536 127

907 659

Projekti

577

254

2 687 748

584 609

Radošie braucieni

23

12

12 268

4135

Profesionālu nevaldības kultūras organizāciju atbalsts

20

10

667 481

250 000

Vizuālās mākslas izglītības iestāžu materiāli tehniskās bāzes uzlabošana

39

29

168 630

68 915

Kultūras mantojums

636

324

3 026 237

819 856

Projekti

541

261

2 184 410

513 236

Radošie braucieni

22

21

7289

5420

Profesionālu nevaldības kultūras organizāciju atbalsts

16

10

211 094

101 200

Muzeju nozares attīstības programma

57

32

623 444

200 000

Tradicionālā kultūra

203

114

711 882

268 634

Projekti

185

100

565 884

210 609

Radošie braucieni

6

6

2285

1025

Profesionālu nevaldības kultūras organizāciju atbalsts

12

8

143 713

57 000

Starpdisciplinārā nozare

283

122

2 080 950

518 895

Projekti

252

107

1 497 686

362 175

Radošie braucieni

8

5

3756

2720

Profesionālu nevaldības kultūras organizāciju atbalsts

23

10

579 509

154 000

Dizains un arhitektūra

206

116

1 057 210

331 387

Projekti

176

97

890 699

274 927

Radošie braucieni

21

13

11 945

3 460

Profesionālu nevaldības kultūras organizāciju atbalsts

9

6

154 566

53 000

Starpdisciplināras mērķprogrammas un kultūras programmas, t.sk.:

 

 

Latvijai 100

-

31

1 741 785

305 955

Skolas somas satura radīšana

78

22

491 803

99 500

Jaunrades veicināšanas stipendiju mērķprogramma

141

21

1 353 600,00

201 600,00

Atbalsts muzikālā teātra žanra attīstībai

27

7

1 017 017,70

200 000,00

Daudzpusīgas profesionālās mākslas pieejamības nodrošināšana nacionālas vai reģionālas nozīmes attīstības centros Latvijas reģionos

5

5

1 275 050

1 450 000

Valstiski nozīmīgi kultūras pasākumi

92

40

3 258 871

1 079 714

Neakadēmiskās mūzikas atbalsts

98

35

291 124

50 000

Atbalsts profesionālo radošo organizāciju līdzdalībai starptautiskās kultūras organizācijās

22

19

33 720

21 675

Reģionu kultūras programmas

4

4

210 000

210 000

Radošo personu atbalsta pasākumu programma

534

 

455 040

Mūža stipendijas

 

281

-

567 120

Apakšprogramma ''Līdzekļi neparedzētajiem gadījumiem''

 

Radošo personu nodarbinātības programma

1 524

1 312

2 459 736

2 040 096

Muzeju nozares pakalpojumu attīstības programma

10

10

115 141

100 000

COVID-19 ietekmēto kultūras organizāciju atbalsts

365

300

2 349 245

2 349 180

Kultūras nozares dokumentēšana

15

13

184 212

100 000

Nākotnes kultūras piedāvājums visās kultūras nozarēs

474

300

3 791 897

1 810 540

Kultūras piedāvājums digitālajā vidē

144

26

1 477 596

200 000

Dziesmu un deju svētku amatiermākslas kolektīvu materiāli tehniskās bāzes uzlabošana

76

71

142 646

133 021

Latvijas valsts mežu atbalsts koru un tautas deju tradīcijas attīstībai

29

24

175 178

106 000

Latvijas valsts mežu atbalsts kultūras programmām reģionos

4

4

611 500

340 000

Latvijas valsts mežu atbalsts nozīmīgiem nacionālā mēroga pasākumiem

6

 

138 000

Latvenergo atbalsts nozīmīgiem nacionāla mēroga pasākumiem

6

 

75 000

Mērķziedojumi

9

9

134 000

114 000

Finansēto projektu saraksti - www.vkkf.lv


OP 2022/1.DA4

Atbilde uz iedzīvotāju iesniegumiem par bērnu vakcināciju pret Covid-19

Izglītības un zinātnes ministrijā un Veselības ministrijā, kā arī vairākās izglītības iestādēs ir saņemti iedzīvotāju paziņojumi (iesniegumi), kuros izglītojamo likumiskie pārstāvji paziņo, ka izglītības iestādei nav tiesību veikt medicīniskās manipulācijas ar bērnu, kas saistītas ar vakcināciju pret Covid-19, un ka vecāki iebilst bērnu vakcinācijai, jo vakcīnas pret Covid-19 infekciju ir pētījuma stadijā un uzskatāmas par eksperimentālām. Izskatot saņemtos paziņojumus, ir secināms, ka paziņojumu saturs ir identisks, šiem iesniegumiem nepiemīt individuāls raksturs un tie sūtīti organizētas akcijas ietvarā, turklāt atbildes sniegšana katram iesniedzējam prasītu nesamērīgu cilvēkresursu patēriņu un administratīvo slogu valsts un pašvaldību iestādēm. Līdz ar to, saskaņā ar Iesniegumu likuma 6.panta trešo daļu visiem iesniedzējiem tiek sniegta vienota atbilde, kas publicēta Izglītības un zinātnes ministrijas mājaslapā un oficiālajā laikrakstā "Latvijas Vēstnesis", un kuru, ja nepieciešams, pēc mutvārdu pieprasījuma izsniedz personiski iesniedzējam.

Izglītības un zinātnes ministrija sadarbībā ar Veselības ministriju sniedz informāciju un skaidrojumu savas kompetences ietvaros uz iesniegumos izteiktajiem izglītojamo likumisko pārstāvju paziņojumiem saistībā ar bērnu vakcināciju pret Covid-19.

Izglītojamo likumiskie pārstāvji savos paziņojumos norāda, ka izglītības iestādei atbilstoši Pacientu tiesību likuma 10.pantam, Ārstniecības likuma 1.panta 1., 3. un 11.punktam, UNESCO Vispārējās bioētikas un cilvēktiesību deklarācijas 6.panta 1.punktam, Ovjedo konvencijas 5.pantam, Nirnbergas kodeksa 1.pantam nav tiesību veikt medicīniskās manipulācijas ar bērnu, kas saistītas ar vakcināciju pret Covid-19, jo vakcīnas pret Covid-19 infekciju joprojām ir klīnisko pētījumu stadijā un tāpēc uzskatāmas par eksperimentālām. Tādējādi, ievērojot Bērnu tiesību konvenciju un Bērnu tiesību aizsardzības likumu, kas nosaka, ka vecāki ir pirmās personas, kas nodrošina bērnu un viņu tiesību aizsardzību, bērna likumiskie pārstāvji pilnībā aizliedz veikt medicīniskās manipulācijas ar bērnu, kas saistītas vakcināciju pret Covid-19, kā arī lūdz ziņot nekavējoties, ja izglītības iestādē tiek plānotas vai notiks prettiesiskas rīcības, kas skars bērna tiesības un veselību.

Cīņā pret Covid-19 izplatību ir nepieciešama plaša sabiedrības vakcinācija pret Covid-19, tāpēc vairākas pasaules valstis ir noteikušas pienākumu vakcinēties pret Covid-19. Katra Eiropas Savienības valsts īsteno savu imunizācijas programmu, un katra valsts patstāvīgi izlemj, vai vakcinācija ir jānosaka kā pienākums vai brīvprātīgs pasākums attiecīgās valsts teritorijā, ņemot vērā tādus faktorus kā katras valsts individuālo veselības aprūpes sistēmas kapacitāti, tiesiskās sistēmas un kultūras normas, un iedzīvotāju sadarbību un uzticēšanos vakcinācijas veikšanai.

Arī šobrīd ir skaidra vienprātība, ka valstīm nepieciešams sasniegt augstāko iespējamo vakcinācijas līmeni sabiedrībā, lai pārvarētu Covid-19 izraisīto krīzi. Atsevišķas valstis jau ir izvēlējušās dažādu sabiedrības grupu obligātu vakcināciju, lai aizsargātu īpaši apdraudētās sabiedrības grupas un palielinātu vakcinācijas aptveri (Factbox: Countries making COVID-19 vaccines mandatory: https://www.reuters.com/business/healthcare-pharmaceuticals/countries-making-covid-19-vaccines-mandatory-2021-08-16/).

Satversmes tiesa atzinusi, ka lielākā daļa Satversmē noteikto pamattiesību nav absolūtas, tās nenozīmē visatļautību un, pastāvot noteiktiem nosacījumiem, valsts var tās ierobežot (sk. Satversmes tiesas 2005.gada 7.marta sprieduma lietā Nr. 2004-15-0106 21. punktu; 2003.gada 29. oktobra sprieduma lietā Nr. 2003-05-01 22. punktu). Konvencijas par cilvēktiesību un cieņas aizsardzību bioloģijā un medicīnā 1.pants noteic konvencijas mērķi aizsargāt visu cilvēku cieņu un identitāti, ikvienam bez jebkādas diskriminācijas garantēt viņa integritātes respektēšanu un citas tiesības un pamatbrīvības saistībā ar bioloģijas un medicīnas zināšanu izmantošanu. Katra dalībvalsts, arī Latvija, ir veikusi nepieciešamos pasākumus, lai šīs konvencijas noteikumus iestrādātu savos tiesību aktos. Atbilstoši valsts pienākumiem Konvencijas par cilvēktiesību un cieņas aizsardzību bioloģijā un medicīnā normas Latvijā ir iestrādātas Pacientu tiesību likumā un ir piemērojamas pacientiem veselības aprūpē. Pacientu tiesību likums arī atbilstoši Konvencijas par cilvēktiesību un cieņas aizsardzību bioloģijā un medicīnā 1.pantam noteic personu tiesības, piedaloties zinātniskos pētījumos medicīnas jomā.

Eiropas Padomes Bioētikas komiteja 2020.gada 14.aprīlī ir publicējusi viedokli par cilvēktiesību apsvērumiem, kas ir attiecināmi arī Covid-19 krīzes laikā. Atbilstoši šim skaidrojumam tiek uzsvērts, ka valstīm ir pienākums nodrošināt cilvēktiesību ievērošanu un personu veselības datu aizsardzību. Vienlaikus Eiropas Bioētikas komiteja atzīmē arī Konvencijas par cilvēktiesību un cieņas aizsardzību bioloģijā un medicīnā 26.pantu, kas paredz tiesības valstīm izņēmuma gadījumos ierobežot konvencijā paredzētās tiesības, tostarp tiesības uz privāto dzīvi, lai aizsargātu kolektīvas intereses. Šo ierobežojumu nepieciešamība ir izvērtējama, ņemot vērā Eiropas Cilvēktiesību tiesas praksē atrodamos cilvēktiesību ierobežošanas principus.

Nirnbergas kodekss tika izstrādāts pēc Nirnbergas tiesas procesa, kura ietvaros sabiedrotie pēc Otrā pasaules kara Nirnbergā tiesāja Vācijas kara noziedzniekus. Tiesas procesa rezultātā 1947. gadā tika izstrādāts Nirnbergas kodekss, kas ir mūsdienu medicīnas ētikas pamatteksts un nosaka ētikas standartus, veicot eksperimentus ar cilvēkiem un iesaistot cilvēkus klīniskajos pētījumos.

Atsauces uz Nirnbergas kodeksu, Ovjedo konvenciju un citiem starptautiskajiem dokumentiem ir populārs dezinformācijas izplatītāju "arguments" vakcinācijas sakarā, lai gan šiem dokumentiem nav saistības ar vakcināciju pret Covid-19, jo vakcinācija nav eksperiments un vakcīnas nav eksperimentālas.

Informējam, ka Imunizācijas valsts padome (IVP), ņemot vērā pašreiz pieejamo zinātnisko un uz pierādījumiem balstīto informāciju, kopumā atbalsta bērnu vecumā no pieciem līdz 11 gadiem vakcināciju pret Covid-19, taču pašlaik īpaši to rekomendē uzsākt visiem tiem bērniem, kuri ietilpst kādā no riska grupām nopietnai Covid-19 gaitai. Vakcinācija īpaši ieteicama ir bērniem ar dažādām hroniskām saslimšanām, piemēram, ar virssvaru, cukura diabētu, smagiem imūnsistēmas traucējumiem, hroniskām kardiovaskulārajām un nieru slimībām, kā arī onkoloģiskām saslimšanām.

Vēršam uzmanību, ka vakcinācijas galvenais mērķis ir novērst hospitalizāciju, smagu saslimšanu un nāvi. Vakcinācija ir saistīta arī ar sociālās solidaritātes vērtību, kas paredz indivīda pienākumu uzņemties nebūtisku risku, lai aizsargātu visu sabiedrības locekļu veselību, jo īpaši to, kuri ir neaizsargāti pret noteiktām slimībām. Latvijā Covid-19 vakcinēšanas stratēģiskais mērķis ir samazināt mirstības un saslimstības radīto slogu uz veselības aprūpes sistēmu un nodrošināt veselības aprūpes sistēmas funkcionēšanas nepārtrauktību.

No 2021.gada 16. decembra vakcīnu pret Covid-19 var saņemt ikviens bērns no piecu gadu vecuma, un šobrīd tā nav noteikta kā obligāta. Vakcinācija pret Covid-19 personām vecumā no pieciem līdz 11 gadiem notiek ar Pfizer-BioNTech bērnu vakcīnu Comirnaty. Bērniem ar hroniskām saslimšanām, līdzīgi kā pieaugušajiem, ir augstāks risks nopietnāk saslimt ar Covid-19. Riskus, saslimstot ar Covid-19, bērniem rada ne tikai blakus saslimšanas. Latvijā novēroti arī gadījumi, kad bērniem dažās nedēļās pēc Covid-19 izslimošanas attīstījies pediatriskais multisistēmu iekaisuma sindroms ar ilgstoši paaugstinātu temperatūru, acu apsārtumu, kuņģa, sirds un asinsvadu sistēmas traucējumiem un citām izpausmēm. Tieši riska grupās esošo bērnu vecāki ir vieni no tiem, kuri vakcīnu papildu drošībai cīņā ar Covid-19 ir gaidījuši visvairāk.

Bērnu vecumā no pieciem līdz 11 gadiem vakcinācija notiek pie ģimenes ārstiem un ārstniecības iestādēs (poliklīnikās, veselības centros un slimnīcās), nevis izglītības iestādēs, tādējādi to veic sertificētas ārstniecības personas. Turklāt, vakcinācija notiek vecāka vai cita likumiskā pārstāvja klātbūtnē. Savukārt atbilstoši Pacientu tiesību likuma 13. pantam nepilngadīgiem pacientiem no 14 gadu vecuma ārstniecība ir pieļaujama, ja saņemta viņu piekrišana, līdz ar to pusaudži no 14 gadu vecuma paši var pieņemt lēmumu vakcinēties un nav nepieciešama vecāku vai aizbildņu atļauja vakcīnas saņemšanai.

Informējam, ka visas Covid-19 vakcīnas, kuras ir saņēmušas reģistrācijas atļauju, ir pārbaudītas, ar tām ir veikti visi nepieciešamie klīniskie pētījumi par drošumu un efektivitāti, kuru rezultātus ir izvērtējusi un apstiprinājusi Eiropas Zāļu aģentūra (EZA), un šīs vakcīnas nekādā veidā nav eksperimentālas, jo ir izgājušas pilnu reģistrāciju kompetentajā iestādē, ko tiesību aktos noteiktajā kārtībā ir atzinusi arī Eiropas Komisija. EZA ir reģistrējusi "Pfizer"/"BioNTech" Covid-19 vakcīnu Comirnaty lietošanai bērniem vecumā no pieciem līdz 11 gadiem. Tas veikts, pamatojoties uz izvērtējumu no pētījuma datiem, kur šajā populācijā ieguvumi no Covid-19 vakcinācijas pārsniedz risku. (https://www.ema.europa.eu/ne/news/comirnaty-covid-19-vaccine-ema-recommends-approval-children-aged-5-11).

Jēdziens "eksperimentālās zāles" jeb saskaņā ar vispārpieņemto terminoloģiju "pētāmās zāles" ir attiecināms tikai uz zālēm (arī vakcīnām), ko izmanto klīniskajos pētījumos, kas ir atsevišķa stingri regulēta joma. Latvijas teritorijā nav noticis un arī pašlaik nenotiek neviens Covdid-19 vakcīnu klīniskais pētījums. Reģistrētu vakcīnu izmantošana nav klīniskais pētījums, un, pretēji sabiedrībā plaši izplatītajam kļūdainajam pieņēmumam, vakcinētās personas netiek pret savu gribu iekļautas nekādos eksperimentos.


OP 2022/1.DA5

Precizējot iepriekš publicēto

Jūrmalas apbedīšanas birojs - SĒRU NAMS Jūrmalā, Raiņa ielā 1, precizē oficiālā izdevuma "Latvijas Vēstnesis" 2021.gada 27.decembra, laidiens Nr.249, OP 2021/249.DA13, paziņojumu:

ALEKSANDRS SEMJONOVS, dzim. 09.11.1969.

Izdruka no oficiālā izdevuma "Latvijas Vēstnesis" (www.vestnesis.lv)