Paziņojums
Liepājas speciālās ekonomiskās zonas pārvalde paziņo, ka, pamatojoties uz
Liepājas speciālās ekonomiskās zonas valdes 2021.gada 12.novembra lēmumu Nr.130
"Par "Liepājas ostas maksas" redakcijas apstiprināšanu" ar
2022.gada 1.janvāri stājas spēkā "Liepājas ostas maksas" šādā
redakcijā:
APSTIPRINĀTS
ar Liepājas speciālās ekonomiskās zonas valdes
2021. gada 12. novembra
lēmumu Nr.130 (prot. Nr. 21, p.1)
LIEPĀJAS OSTAS MAKSAS
Izdots saskaņā ar Likuma par ostām
13.panta trešo daļu un 15.panta pirmo daļu
I VISPĀRĪGIE JAUTĀJUMI
1. VISPĀRĪGIE NOTEIKUMI UN DEFINĒJUMI
1. Liepājas ostas maksas (turpmāk - Noteikumi) nosaka Liepājas ostā (turpmāk
- osta) iekasējamās ostas maksas un to likmes, ostas maksu aprēķināšanas un
iekasēšanas kārtību, kā arī maksimālo tarifu robežlīmeņus
ostas pakalpojumiem (turpmāk - ostas pakalpojumi).
2. Ostā ir noteiktas šādas maksas:
2.1. kanāla maksa;
2.2. loču maksa;
2.3. mazo kuģu maksa;
2.4. pasažieru maksa;
2.5. piestātnes maksa;
2.6. sanitārā maksa;
2.7. tonnāžas maksa.
3. Ostā ir apstiprināti maksimālie tarifu robežlīmeņi
šādiem ostas pakalpojumiem:
3.1. tauvošanas darbi;
3.2. atkritumu un piesārņoto ūdeņu pieņemšana;
3.3. ostas velkoņu un citu peldošu līdzekļu izmantošana;
3.4. ugunsdzēsēju pakalpojumi;
3.5. ūdens padeve.
4. Noteikumos lietotais saīsinājums:
4.1. BT - kuģa bruto tilpības vienība (angļu valodā - Gross Tonnage), kas norādīta kuģa tilpības apliecībā;
4.2. DW - "dead weight"-
kuģa maksimālā kravnesība;
4.3. LSEZ - Liepājas speciālā ekonomiskā zona.
5. Noteikumos lietotais termins:
5.1. ārkārtēji apstākļi - reāli draudi kuģa ekipāžas un pasažieru drošībai,
kravai, kuģim un/vai videi;
5.2. balasta ūdeņi - ūdeņi, no balasta un kravas tankiem kuģa noturības nodrošināšanai;
5.3. bīstamie atkritumi - saskaņā ar Latvijas Republikas Ministru kabineta
2011. gada 19. aprīļa noteikumiem Nr.302 "Noteikumi par atkritumu
klasifikatoru un īpašībām, kas padara atkritumus bīstamus";
5.4. brīvguļa - piestātnes izmantošana bez kravas
operācijām vairāk kā 10 dienas pēc kārtas, noslēdzot līgumu ar piestātnes
lietotāju par piestātnes izmantošanu un saskaņojot to ar LSEZ pārvaldi;
5.5. diennakts tumšais laiks - laika periods no plkst. 22.00 līdz plkst. 6.00;
5.6. hospitāļu kuģis - kuģis, kuram šāds apzīmējums ir dots kuģa
klasifikācijas apliecībā;
5.7. izmēģinājuma brauciens - kuģa iziešana ārējā reidā pēc remonta un
atgriešanās remonta vietā, saskaņojot ar Kuģu satiksmes dienestu;
5.8. kabotāžas kuģis - Latvijas karoga kuģis, kurš veic pārvadājumus, vai
iet balastā starp Latvijas ostām;
5.9. kaitīgās šķidrās vielas - saskaņā ar 1973. gada, ar 1978. gada
labojumiem, "Starptautiskā konvencija par piesārņojuma novēršanu no
kuģiem" 2.pielikumu;
5.10. kalendārais gads - laika periods no 1. janvāra plkst. 00.00 līdz 31.
decembra plkst. 24.00;
5.11. kuģis - jebkurš kuģošanas līdzeklis - inženiertehniska ierīce, kas
konstruktīvi paredzētas kuģošanai;
5.12. kravas kuģis - kuģis, kura ostas apmeklējuma mērķis ir kravas
operāciju veikšana, izņemot RO - RO, kravas pasažieru un konteineru kuģus;
5.13. kravas - pasažieru kuģis - kuģis, kuram ir kravas un pasažieru kuģa
drošības apliecība;
5.14. konteineru kuģis - kuģis, kuram šāds apzīmējums ir dots kuģa
klasifikācijas apliecībā un kurš pārvadā konteineru kravu ne mazāk kā 50%
apmērā no kopējā kravas daudzuma;
5.15. kruīza kuģis - pasažieru kuģis, kas apmeklē ostu tūrisma nolūkā;
5.16. Liepājas jahtu osta - ostas piestātnes Nr.80., Nr.81. un Nr.82;
5.17. līnijkuģis - kuģis, kurš veic regulārus reisus uz ostu un kura
līnijkuģa statusu apstiprinājusi LSEZ pārvalde:
5.17.1. kuģošanas līniju, pamatojoties uz operatora iepriekšēju rakstveida
pieteikumu, var apstiprināt, ja kuģis apmeklē ostu vismaz vienu reizi mēnesī
pēc iepriekš saskaņota kuģošanas grafika laika periodam ne mazākam par trim
mēnešiem;
5.17.2. pieteikumu kuģošanas līnijas apstiprināšanai operators iesniedz
vismaz vienu mēnesi pirms paredzētās kuģošanas līnijas darbības uzsākšanas,
norādot līnijas nosaukumu, kuģošanas grafiku vismaz trim mēnešiem, pārvadājamās
kravas veidu un līniju apkalpojošo kuģu sarakstu;
5.17.3. kuģošanas līniju apstiprina LSEZ pārvalde un tas stājas spēkā ar
ceturto ostas apmeklējumu. Līnijas statuss un par to piešķirtās ostas maksu
atlaides paliek spēkā, veicot kuģa nomaiņu ar citu kuģi, ja netiek mainīts
maršruts;
5.17.4. kuģošanas līnijas operators ne retāk kā reizi 3 mēnešos aktualizē un
iesniedz līnijas kuģošanas grafiku LSEZ pārvaldē publicēšanai LSEZ mājaslapā.
5.18. mazais kuģis - kuģis ar bruto tonnāžu mazāku par 200 BT;
5.19. mazizmēra kuģis - jebkurš kuģošanas
līdzeklis, kas paredzēts sportam un atpūtai (atpūtas kuģis, kuteris, buru jahta
u.c.), kura garums ir mazāks par 50 m;
5.20. mācību kuģis - kuģis, kuram šāds apzīmējums ir dots kuģa klasifikācijas
apliecībā;
5.21. notekūdeņi - ūdeņi no tualetēm, kambīzēm un tamlīdzīgi;
5.22. ostas flotes kuģis - kuģi, kuri veic apkalpošanas funkcijas ostā -
velkonis, loču kuģis, liellaiva, peldošais celtnis, bunkurētāju,
notekūdeņu, sateču ūdeņu un atkritumu savācējs, padziļināšanas darbu kuģis un
citi kuģi, kuri uz tiesiska pamata nodrošina noteiktu pakalpojumu sniegšanu
ostā;
5.23. pasažieris - fiziska persona, kuru pārvadā ar kuģi un kura nav kuģa
apkalpes loceklis;
5.24. pasažieru kuģis - jūras kuģis vai ātrgaitas jūras kuģis atbilstoši
SOLAS konvencijas X nodaļas 1.noteikuma definīcijai, kurš pārvadā vairāk par 12
pasažieriem;
5.25. pārkraušanas kuģis - peldlīdzekļi, kas iesaistīti pārkraušanas
operācijās ostas akvatorijā;
5.26. pārtauvošana ar velkoni - kuģa pārvietošana ostas akvatorijā kravu
operāciju veikšanai, izņemot no/uz Karostas kanāla piestātnēm no/uz pārējo
ostas daļu;
5.27. piestātnes lietotājs - piestātnes īpašnieks, nomnieks vai valdītājs,
kas veic saimniecisko darbību piestātnē vai cita veida piestātnes
ekspluatāciju;
5.28. RO - RO kuģis - kuģis, kuram šāds apzīmējums ir dots šī kuģa
klasifikācijas apliecībā un kurš paredzēts, un tiek izmantots kravas un/vai
kravas un pasažieru pārvadājumiem, ir aprīkots ar mehānismu horizontālai kravas
iekraušanai un izkraušanai;
5.29. sateču ūdeņi - ar naftu un naftas produktiem piesārņoti ūdeņi, kuri
uzkrājas mašīntelpās, sūkņu telpās un tamlīdzīgi;
5.30. specializētais kuģis - velkonis ar liellaivu, velkonis ar kuģi, kuram
nedarbojas dzinējs;
5.31. valsts dienesta kuģis - kara un krasta apsardzes, muitas,
hidrogrāfijas, zinātnes - pētniecības un glābšanas kuģis;
5.32. velkonis pavadībā - velkonis, kas pavada kuģi un ir gatavs vilkšanas
un/vai stumšanas operācijām;
5.33. zivrūpniecības kuģis - kuģi, kuri nodarbojas ar zvejniecību, vai veic
zivju apstrādi;
5.34. zivrūpniecības kravas - visa veida zivju un jūras produktu kravas,
zvejas aprīkojums, tīkli, tara, palīgmateriāli.
6. Pakalpojumu sniedzējiem ir tiesības piemērot atlaides par 3. punktā
noteikto pakalpojumu izmantošanu.
7. Ostas maksas un maksas pakalpojumu tarifu robežlīmeņi
tiek aprēķināti pēc kuģa bruto tonnāžas (BT), kura uzrādīta kuģa oriģinālajā
mērīšanas apliecībā, saskaņā ar 1969.gada starptautisko konvenciju par kuģu
tilpības mērīšanu.
8. Ostas maksas un pakalpojumu tarifu likmes ir noteiktas Eiro (EUR). Naudas
vienība 1 EUR = 100 CENTI.
9. Noteiktās ostas maksas kuģis apmaksā līdz iziešanai no ostas.
Neapmaksāšanas gadījumā LSEZ pārvalde ir tiesīga aizturēt kuģa iziešanu no
ostas normatīvos aktos noteiktā kārtībā.
10. No ostas maksām, izņemot loču maksu, ir atbrīvoti:
10.1. valsts dienesta kuģi;
10.2. mācību kuģi, ja tie neveic komercdarbību;
10.3. hospitāļu un labdarības misiju kuģi;
10.4. ostas flotes kuģi;
10.5. kuģi, kuri ienāk ostā ārkārtēju apstākļu spiesti un neveic kravas
operācijas;
10.6. mazizmēra kuģi vai kuģi, kuri apmeklē ostu
tūrisma nolūkos, neapmeklējot Liepājas jahtu ostas piestātnes.
11. Mazie kuģi un mazizmēra kuģi, kas apmeklē
Liepājas jahtu ostas piestātnes, maksā mazo kuģu maksu un ir atbrīvoti no
pārējām ostas maksām, izņemot gadījumus, kad to ievešanai un/vai izvešanai no
ostas ir nepieciešami loča pakalpojumi.
12. Ostas flotes kuģis, kas veic kravas operācijas, ievedot vai izvedot
kravu no ostas, par kustībām, kuras nav tiešā veidā saistītas ar ostas
apkalpošanu, piemēram, kuģu bunkurēšanu ostā, maksā
tonnāžas, kanāla un piestātnes maksas saskaņā ar tarifiem, kas ir noteikti
kuģiem, kas veic kravas operācijas.
13. No kuģiem kabotāžā, izņemot bunkurētājus,
zivrūpniecības kuģiem ar zivrūpniecības kravām, lihterkuģiem
un specializētiem kuģiem visas ostas maksas, izņemot sanitāro un loču maksu
samazina par 50%. Tas neattiecas uz mazajiem kuģiem.
14. Pakalpojumam par sanitāro apkalpošanu un operācijām ar velkoni piemēro
šādus tarifu paaugstinājumus:
14.1. sestdienās, svētdienās, valsts svētku dienās no plkst. 6.00 līdz 22.00
par 25%;
14.2. sestdienās, svētdienās, valsts svētku dienās no plkst. 22.00 līdz 6.00
par 50%;
14.3. darbdienās no plkst. 22.00 līdz 6.00 par 25%;
14.4. ja pakalpojumu sniegšanas laiks sākas pirms šo dienu iestāšanās vai
beidzas pēc šo dienu izbeigšanās, tad pakalpojums tiek aprēķināts uz to dienu,
uz kuru attiecas sniegtā pakalpojuma lielākā daļa.
15. Ja kuģim tiek piemēroti vairāki likmju pazeminājumi, tad vispirms tiek
pielietots noteiktais pamatlikmes pazeminājums, un katrs nākošais pazeminājums
tiek rēķināts no iepriekšējā rezultāta.
16. Aprēķinos pēc laika likmes laiks tiek apaļots līdz 0,5 stundām, pie kam
laiks mazāks par 30 minūtēm tiek pieņemts par 0,5 stundām, bet laiks no 30
minūtēm līdz pilnai stundai - par 1 stundu.
17. Ostas maksas no kuģiem, kuri ienāk ostā velkot liellaivas vai citus
peldošus līdzekļus bez dzinēja, vai, ja tas nedarbojas, tiek aprēķinātas no
velkoņa un liellaivas, vai cita peldoša līdzekļa BT kopsummas.
18. Ja tankkuģa mērgrāmatā ir atsevišķi uzrādīta
bruto tonnāža, kas tiek izmantota izolētajam balastam (dubultdibens,
dubultkorpuss un/vai speciālie sāntanki),
tad ostas maksas aprēķina, ņemot vērā kuģa tilpības apliecībā norādīto
samazināto bruto tonnāžu.
19. LSEZ valde ir tiesības lemt par speciālu atlaižu piešķiršanu ostas
maksām atsevišķiem kuģiem vai līnijām.
20. LSEZ pārvaldniekam ir tiesības lemt par speciālu atlaižu piešķiršanu
ostas maksām atsevišķiem kuģiem gadījumos, kas nav atrunāti šajos noteikumos un
nav saistīti ar regulāriem kravu pārvadājumiem. Pirms speciālu atlaižu
piešķiršanas ostas maksām atsevišķiem kuģiem, LSEZ pārvaldnieks izvērtē
piešķiramās atlaides lietderīgumu, kam par pamatu ir ekonomisks pamatojums un
vienlīdzības principa ievērošana.
II OSTAS MAKSAS
2. TONNĀŽAS MAKSA
21. Tonnāžas maksa par katru kuģa ienākšanu vai iziešanu no ostas:
21.1. RO - RO un kravas - pasažieru kuģiem, kuriem nav piešķirts līnijkuģa
statuss un gadījumos, kad RO - RO, kravas - pasažieru kuģi, kuriem ir piešķirts
līnijkuģa statuss, neveic kravas operācijas - 0,05 EUR/BT;
21.2. RO - RO un kravas - pasažieru kuģiem, kuriem ir piešķirts līnijkuģa
statuss - 0,015 EUR/BT;
21.3. pārējiem kuģiem - 0,28 EUR/BT.
22. Atlaides:
22.1. konteineru kuģiem, ja uz tiem esošās konteineru kravas daudzums
pārsniedz 50% no kopējā kuģa kravas daudzuma (tonnas) - 30%
22.2. kuģiem uz līnijas:
22.2.1. kravas - 20%;
22.2.2. konteineru - 30%;
22.2.3. pasažieru - 80%.
22.3. sākot ar 7.ostas apmeklējumu kalendārajā gadā:
22.3.1. kravas, velkoņiem ar liellaivu -10%;
22.3.2. konteineru - 25%;
22.3.3. pasažieru - 55%.
22.4. sākot ar 2. ienākšanas reizi Latvijas ostās viena reisa laikā - 50%;
22.5. ja ienākot, vai izejot no ostas uz kuģa esošais kravas daudzums
nepārsniedz 50% no pilnas kravnesības (vasaras DW) - 30%;
22.6. RO - RO un kravas - pasažieru kuģiem atlaides netiek piemērotas.
23. Velkonim kopā ar liellaivu, vai velkot citu peldošu līdzekli bez
dzinēja, ienākšanas reizes uzskaita pēc kravas nesēja.
24. No tonnāžas maksas ir atbrīvoti:
24.1. 10. punktā minētie un kruīza kuģi;
24.2. kuģi, kuri ierodas ostā ar vizītes mērķi - remonts, bunkurēšanas pakalpojumu saņemšana, apgāde, apkalpes
nomaiņa un/vai neveicot kravas operācijas.
3. KANĀLA MAKSA
25. Kanāla maksa par katru kanāla lietošanu, kuģim ienākot un izejot no
ostas:
25.1. pasažieru - 0,13 EUR/BT;
25.2. konteineru - 0,20 EUR/BT;
25.3. pārējiem kuģiem - 0,28 EUR/BT.
26. Sākot ar 7.ostas apmeklējumu (ienākšanu) kalendārajā gadā:
26.1. pasažieru - 0,02 EUR/BT;
26.2. konteineru - 0,15 EUR/BT;
26.3. kravas - 0,22 EUR/BT.
27. Kuģiem, kuri kuģošanai izmanto Karostas kanālu, kanāla maksas tarifs
tiek palielināts par 0,02 EUR/BT.
28. Atlaides:
28.1. pasažieru un konteineru kuģiem, ja uz tiem esošās konteineru kravas
daudzums pārsniedz 50% no kopējā kuģa kravas daudzuma (tonnas) - 30%;
28.2. kuģiem uz līnijas:
28.2.1. konteineru - 25%;
28.2.2. pasažieru - 75%.
28.3. ostā jaunbūvētiem kuģiem - 50%;
28.4. ar vizītes mērķi - remonts kuģu remonta rūpnīcās - 50%.
29. No kanāla maksas atbrīvoti:
29.1. 10. punktā minētie un kruīza kuģi;
29.2. RO - RO un kravas - pasažieru kuģi;
29.3. kuģi, kuri ierodas ostā ar vizītes mērķi - bunkurēšanas
pakalpojumu saņemšana, apgāde, apkalpes nomaiņa, neveicot kravas operācijas un
neuzkavējoties ostā ilgāk kā 48 stundas;
29.4. kuģi, kuri pēc remonta ostā, veic izmēģinājuma braucienus.
4. SANITĀRĀ MAKSA
30. Sanitāro maksu iekasē par kopējo kuģa atrašanās laiku ostā, atkarībā no
tā guļlaika ilguma:
30.1. līdz 10 diennaktīm - 0,06 EUR/BT;
30.2. 11 - 30 diennaktīm - 0,08 EUR/BT.
31. Gadījumā, ja kuģis atrodas ostā ilgāk kā 30 dienas, papildus tiek
iekasēta sanitārā maksa 0,003 EUR/BT par katru nākamo dienu.
32. Atlaide kuģiem, kuri aprīkoti ar iekārtām, kas samazina kuģu radīto
atkritumu un piesārņoto ūdeņu daudzumu - 25%.
33. No sanitārās maksas tiek atbrīvoti:
33.1. 10. punktā minētie;
33.2. liellaivas bez ekipāžas;
33.3. kuģi, kurš veic regulārus un īstermiņa reisus un kura kapteinis, kuģa
īpašnieks vai kuģa operators ir iesniedzis LSEZ pārvaldē iesniegumu par kuģa
maršrutā esošu ostu, kurā kuģis nodod atkritumus un veic obligāto maksu
samaksu;
33.4. kuģi remontā rūpnīcās.
34. No sanitārās maksas atbrīvotie kuģi par piesārņoto ūdeņu un cieto
atkritumu nodošanu norēķinās saskaņā ar 14. punktā noteiktajiem tarifiem.
35. Sanitārās maksas ietvaros, visā kuģa guļlaikā tiek pieņemti:
35.1. notekūdeņi līdz 10 m3, izņemot kruīza kuģus;
35.2. sateču ūdeņi līdz 10 m3, izņemot kruīza kuģus;
35.3. cietie atkritumi.
36. Kaitīgo šķidro vielu nodošana un nodošanas tarifi tiek saskaņoti ar
pakalpojumu sniedzēju.
37. Cietie atkritumi, kas ir radušies kravu operāciju rezultātā, tiek
pieņemti par atsevišķu samaksu saskaņā ar 76. punktu.
5. LOČU MAKSA
38. Ar loču maksu tiek aplikti kuģi, kuri apmeklē ostu, saskaņā ar ostas
noteikumos paredzēto loču izmantošanas kārtību.
39. Loču maksā tiek iekļauta arī peldošo līdzekļu apmaksa, kura tiek
izmantota loču nogādāšanai uz kuģi un no kuģa uz ostu un/vai citu kuģi.
40. Loču maksa par katru loča pakalpojumu, kas tiek veikts saskaņā ar
Liepājas ostas noteikumiem - 0,20 EUR/BT.
41. Atlaides:
41.1. ja RO - RO un kravas - pasažieru kuģi neizmanto loci saskaņā ar
Liepājas ostas noteikumiem -100%;
41.2. ja pārējie kuģi neizmanto loci saskaņā ar Liepājas ostas noteikumiem -
50%;
41.3. ja kuģi no jūras vai ārējā reida tiek ievesti iekšējā reidā - 50%;
41.4. ja kuģi no iekšējā reida tiek izvesti ārējā reidā vai jūrā - 50%;
41.5. kuģiem uz līnijas - 30%;
41.6. ja kuģi ar ostas kapteiņa rīkojumu nelabvēlīgu laika apstākļu dēļ tiek
pārtauvoti uz citu piestātni vai enkurvietu - 50%;
41.7. ja kuģi kravu operāciju veikšanai tiek pārtauvoti uz citu piestātni
viena ostas rajona robežās (Brīvosta, Ziemas osta, Tirdzniecības kanāls,
Karostas kanāls, ieskaitot Tosmares baseinu) - 50%;
41.8. ja kuģi kravu operāciju veikšanai tiek pārtauvoti uz citu piestātni,
kas atrodas citā ostas rajonā (Brīvosta, Ziemas osta, Tirdzniecības kanāls,
Karostas kanāls, ieskaitot Tosmares baseinu) - 25%;
41.9. RO - RO un kravas - pasažieru kuģiem - 90%;
41.10. kruīza kuģiem - 50%.
42. Likme tiek paaugstināta, ja kuģi tiek ievesti/izvesti no ostas ar krasta
radara palīdzību - 25%;
43. Gadījumā, ja locis vienlaicīgi ved vairākus kuģus, loču maksa tiek
iekasēta pilnā apmērā no katra kuģa (pamatojoties uz kvīti, kuru ir parakstījis
kuģa kapteinis vai aģents, vai arī kuģa kapteiņa radiotelegrāfisku
apstiprinājumu).
44. Papildus maksu iekasē:
44.1. par loča izsaukšanu ar pēc tam sekojošu atteikumu - 50% no kopējās
aprēķinātās loču maksas;
44.2. par loča aizkavēšanu, kas ir saistīta ar loča izvešanu ārpus viņa
darbības rajona - 100 EUR/stundā. Maksa tiek iekasēta līdz brīdim, kad locis
atgriežas ostā.
6. PIESTĀTNES MAKSA
45. Par piestātnes izmantošanu ir noteikta piestātnes maksa:
45.1. kuģiem ar pasažieru un/vai kravas operācijām - 0,19 EUR/BT par katru
ostas apmeklējumu;
45.2. kuģiem bez kravas operācijām maksa par piestātni vai par tās daļu -
0,05 EUR/BT diennaktī vai par tās daļu;
45.3. kuģiem bez kravas operācijām, maksa par piestātni, ja tā netiek
atbrīvota pēc piestātnes nomnieka vai īpašnieka pieprasījuma no kuģa īpašnieka,
fraktētāja vai kuģa komandas atkarīgu iemeslu dēļ - 0,05 EUR/BT stundā;
45.4. kuģiem brīvguļā (virs 10 diennaktīm) - 0,02
EUR/BT diennaktī vai par tās daļu, bet ne mazāk kā 10 EUR/diennaktī;
45.5. kuģiem brīvguļā (virs 10 diennaktīm), ja tie
stāv pie neaprīkotas piestātnes - 0,01 EUR/BT diennaktī vai par tās daļu, bet
ne mazāk kā 5 EUR/diennaktī.
46. Atlaides:
46.1. refrižeratoru kuģiem un konteineru kuģiem, ja uz tiem esošās
konteineru kravas daudzums pārsniedz 50% no kopējā kuģa kravas daudzuma
(tonnas) - 30%;
46.2. kuģiem uz līnijas - 25%;
46.3. pasažieru kuģiem - 50%;
46.4. kuģiem brīvguļā atlaides netiek piemērotas.
47. No piestātnes maksas tiek atbrīvoti:
47.1. 10. punktā minētie un kruīza kuģi;
47.2. RO - RO, kravas - pasažieru kuģi;
47.3. kuģi, kuri ienāk ostā ārkārtēju apstākļu spiesti un uzturas ostā ne
vairāk par 3 diennaktīm, skaitot no ostā ienākšanas brīža.
7. PASAŽIERU MAKSA
48. Pasažieru maksu nosaka par katru pasažieri, kas atrodas uz kuģa, kuģim
ienākot ostā un kuģim izejot no ostas.
49. Pasažieru maksu aprēķina pēc šādām likmēm:
49.1. par katru RO - RO un kravas - pasažieru kuģa, kuram ir piešķirts
līnijkuģa statuss, pasažieri, kuģim ienākot ostā un izejot no ostas - 0,50 EUR;
49.2. par katru pārējo kuģu pasažieri, kuģim ienākot ostā un izejot no ostas
- 1 EUR.
8. MAZO KUĢU MAKSA
50. Mazajiem kuģiem mazo kuģu maksu aprēķina atsevišķi par katru mazā kuģa
ienākšanu vai iziešanu no ostas, pēc likmes - 0,06 EUR/BT.
51. Mazizmēra kuģiem mazo kuģu maksu aprēķina par
kopējo kuģa atrašanās laiku pie Liepājas jahtu ostas piestātnēm, atkarībā no tā
garuma un guļlaika ilguma:
51.1. kuģa garums līdz 8,00m - 15 EUR diennaktī vai par tās daļu vai, slēdzot
līgumu ar LSEZ pārvaldi - 90,00 EUR mēnesī vai par tā daļu;
51.2. kuģa garums no 8,01m - 15,00m - 25 EUR diennaktī vai par tās daļu vai,
slēdzot līgumu ar LSEZ pārvaldi - 130,00 EUR mēnesī vai par tā daļu;
51.3. kuģa garums no 15,01m - 20,00m - 30 EUR diennaktī vai par tās daļu
vai, slēdzot līgumu ar LSEZ pārvaldi - 160,00 EUR mēnesī vai par tā daļu;
51.4. kuģa garums no 20,01m - 30,00m - 35 EUR diennaktī vai par tās daļu
vai, slēdzot līgumu ar LSEZ pārvaldi - 250,00 EUR mēnesī vai par tā daļu;
51.5. kuģa garums no 30,01m - 50,00m - 55 EUR diennaktī vai par tās daļu
vai, slēdzot līgumu ar LSEZ pārvaldi - 400,00 EUR mēnesī vai par tā daļu.
52. Atlaides:
52.1. kuģiem, kuriem kopējais ienākšanu un iziešanu skaits no ostas mēneša
laikā pārsniedz 20 reizes, atlaide par noteikto mēnesi - 25%
52.2. kuģiem, kuri bāzējās pie Liepājas speciālās ekonomiskās zonas akciju
sabiedrības "KURSA" piestātnēm - 25%;
52.3. atlaides neattiecas uz mazizmēra kuģiem.
53. Gadījumos, kad kuģis ir patvaļīgi aizņēmis piestātni un tā netiek
atbrīvota pēc piestātnes nomnieka, īpašnieka vai valdītāja pieprasījuma,
aprēķina papildus maksu - 0,10 EUR/BT diennaktī.
III MAKSAS PAKALPOJUMU TARIFU
ROBEŽLĪMEŅI
9. VELKOŅU PAKALPOJUMI
54. Atkarībā no operācijas veida, velkoņu pakalpojumiem piemēro likmi par 1
kuģa BT vai laika likmi par 1 stundu.
55. Par velkoņu izmantošanu, neatkarīgi no to skaita, tauvošanas un
pārtauvošanas darbiem no kuģiem, tiek iekasēta maksa par katru operāciju:
55.1. pietauvošana vai attauvošana, t.sk., ievešana vai izvešana no dokiem -
0,27 EUR/BT;
55.2. pārtauvošana no vienas piestātnes uz otru - 0,34 EUR/BT;
55.3. pārtauvošana vienas piestātnes robežās - 0,27 EUR/BT.
56. Ja tauvošanai izmantoti vairāki velkoņi, tad naudu par augstāk
minētajiem pakalpojumiem starp velkoņiem sadala proporcionāli nostrādātajam
laikam un velkoņu jaudām.
57. Laika likmes velkoņu pakalpojumiem piemēro:
57.1. darbos, kas nav saistīti ar tauvošanu;
57.2. kuģiem, kuriem galvenie dzinēji nav darba kārtībā, ieskaitot darbus,
kas ir saistīti ar tauvošanu;
57.3. RO - RO, kravas - pasažieru, pasažieru kuģiem strādājot uz līnijas,
kruīza kuģiem.
58. Gadījumos, kad velkoņu pakalpojumiem tiek piemērota laika likme, tā tiek
piemērota visām operācijām vienas kustības (pasūtījuma) ietvaros.
59. Maksa par vienu darba stundu atkarībā no velkoņu jaudas:
59.1. no 600-1000ZS- 340 EUR/stundā;
59.2. no 1001-1500 ZS- 450 EUR/stundā;
59.3. no 1501- 2300 ZS- 530 EUR/stundā;
59.4. no 2301- 2500 ZS - 590 EUR/stundā;
59.5. no 2501 -3500 ZS - 730 EUR/stundā;
59.6. virs 3500 ZS - 790 EUR/stundā.
60. Par apmaksājamo velkoņa darba laiku tiek skaitīts laiks - no velkoņa
atiešanas brīža no tā bāzēšanās piestātnes līdz atgriešanās brīdim pie šīs
piestātnes.
61. Laiks par velkoņu izmantošanu tiek apaļots līdz 0,5 stundām, skaitot
laiku mazāku par 30 minūtēm - par 0,5 stundu, bet laiku lielāku par 30 minūtēm
- par 1,0 stundu. Faktiski nostrādātais laiks, tiek uzrādīts velkoņa kvītī, ko
paraksta operācijas pasūtītājs.
62. Papildus maksu iekasē par velkoņa izsaukšanu ar pēc tam sekojošu
atteikumu - 50% no pieteiktās operācijas maksas, kas tiek aprēķināta saskaņā
55.punktā noteiktajiem tarifiem. Gadījumā, ja pieteiktās operācijas maksa tiek
aprēķināta, izmantojot laika likmi, maksa par velkoņa izsaukšanu ar pēc tam sekojošu
atteikumu tiek aprēķināta kā 50% no operācijā iesaistāmo velkoņu vienas darba
stundas izmaksām.
63. Velkoņu skaitu un jaudu, kas ir nepieciešama pie tauvošanas,
pārtauvošanas un vilkšanas darbiem nosaka ostas noteikumi.
10. OSTAS PELDOŠO LĪDZEKĻU IZMANTOŠANA
64. Maksa par vienu darba stundu atkarībā no kuģa veida:
64.1. ostas patruļas laivas izmantošana ostas akvatorijas apsaimniekošanā un
citos darbos - 150 EUR/ stundā;
64.2. loču kutera izmantošana pasažieru pārvadāšanai no vai uz ostas reidā
stāvošiem kuģiem - 250 EUR/ stundā;
64.3. hidrogrāfijas kuģa izmantošana pasažieru pārvadāšanai no vai uz ostas
reidā stāvošiem kuģiem vai citiem darbiem - 300 EUR/stundā.
11. UGUNSDZĒSĒJU PAKALPOJUMI
65. Maksa par velkoņa ugunsdzēsēju pakalpojumiem ir noteikta saskaņā ar 59.
punktu.
66. Maksa par ugunsdzēsēju personāla dežūru uz kuģa vai pie kuģa aprēķina
pēc likmes - 18 EUR/stundā.
12. TAUVOŠANAS DARBI (BEZ VELKOŅA)
67. Maksa par tauvošanas darbiem tiek iekasēta atsevišķi par katru operāciju
- pietauvošanu, attauvošanu, pārtauvošanu:
67.1. līdz - 600 BT - 40 EUR;
67.2. no 601-1400 BT - 50 EUR;
67.3. no 1401-2700 BT - 60 EUR;
67.4. no 2701-4000 BT - 70 EUR;
67.5. no 4001-5500 BT - 80 EUR;
67.6. no 5501-8000 BT - 100 EUR;
67.7. no 8001-11000 BT - 120 EUR;
67.8. no 11001-15000 BT - 130 EUR;
67.9. no 15001-20000 BT - 140 EUR;
67.10. no 20001-40000 BT - 150 EUR;
67.11. virs 40000 BT - 200 EUR.
68. Kuģa pārtauvošanu no vienas piestātnes uz citu skaita par divām
operācijām.
69. Kuģa pārvietošanu vienas piestātnes robežās skaita par vienu operāciju.
70. Neizmantot ostas tauvotāju pakalpojumus drīkst tikai ar ostas kapteiņa
atļauju.
13. ŪDENS PIEGĀDE
71. Maksa par saimnieciskā ūdens piegādi no krasta - 5,0 EUR/ tonna.
72. Maksa par dzeramā ūdens piegāde ar kuģi - 5,0 EUR/ tonna + 165 EUR par
apkalpojošā kuģa vai 150 EUR par apkalpojošās automašīnas darba stundu.
14. ATKRITUMU UN PIESĀRŅOTO ŪDEŅU
PIEŅEMŠANA
73. Kuģi, kas saskaņā ar 33. punktu ir atbrīvoti no sanitārās maksas, vai
nodod piesārņotos ūdeņus vai cietos atkritumus, kas nav nododami sanitārās
maksas ietvaros, norēķinās par faktiski saņemtajiem pakalpojumiem pēc sekojošām
likmēm:
73.1. notekūdeņu pieņemšana - 15 EUR/ tonnu + 120 EUR par apkalpojošā kuģa
vai 200 EUR par apkalpojošās automašīnas darba stundu;
73.2. sateču ūdeņu pieņemšana - 15 EUR/tonnu + 120 EUR par apkalpojošā kuģa
vai 200 EUR par apkalpojošās automašīnas darba stundu;
73.3. cieto atkritumu, kas nav radušies kravu operāciju rezultātā, izņemot
bīstamos, pieņemšana - 50 EUR/ m3.
74. Ar naftu un naftas produktiem piesārņoto balasta ūdeņu un naftas
produktu separācijas rezultātā radušos atkritumu
pieņemšana - 15 EUR/tonnu + 120 EUR par apkalpojošā kuģa vai 200 EUR par
apkalpojošās automašīnas darba stundu.
75. Piesārņotie ūdeņi un naftas separācijas
rezultātā radušies atkritumi, kuri satur kaitīgo šķidro vielu piemaisījumus,
tiek nodoti par šo ūdeņu nodošanas likmēm, vienojoties ar pakalpojuma
sniedzēju.
76. Cietie atkritumi, izņemot bīstamos, kas radušies kravu operāciju
rezultātā, tiek nodoti tajā piestātnē, pie kuras kuģis atrodas, par nodošanas
likmēm vienojoties ar pakalpojuma sniedzēju.
77. Cietie bīstamie atkritumi tiek nodoti tajā piestātnē, pie kuras kuģis
atrodas, par nodošanas likmēm vienojoties ar pakalpojums sniedzēju.
78. Par darbu nakts stundās, brīvdienās un svētku dienās tiek piemēroti 14.
punktā paredzētie likmju paaugstinājumi.
IV NOSLĒGUMA JAUTĀJUMI
79. Ja rodas strīds par šo Noteikumu piemērošanu saistībā ar kuģa
klasifikācijas apliecībā norādīto statusu, kuģa statusu nosaka atkarībā no tā
ostas apmeklējuma mērķa un konkrētā pārvadājuma veida.
80. Ostas izdevumu un ieņēmumu līdzsvarošanai atbilstoši tirgus situācijai
transporta nozarē, ostas maksas un maksas pakalpojumu maksimālos tarifu robežlīmeņus pārskata reizi gadā, lēmumu par paredzētajām
izmaiņām nākamajam gadam pieņemot ne vēlāk par kārtējā gada 1.oktobri.
81. Noteikumus publicē oficiālajā izdevumā "Latvijas Vēstnesis".
82. Noteikumi stājas spēkā 2022. gada 1. janvārī.
83. Atzīt par spēku zaudējušiem Liepājas speciālās ekonomiskās zonas valdes
2016.gada 31.oktobra lēmumu Nr. 94 "Par "Liepājas ostas maksas un
maksas pakalpojumi" redakcijas apstiprināšanu" (Latvijas Vēstnesis,
16.11.2016., Nr.224 (5796)).