Paziņojums par SIA ''TLA Dārzeņi'' sistēmas pakalpojuma tipveida līgumu
Sistēmas pakalpojuma tipveida līgums izstrādāts pamatojoties uz Ministru
kabineta 2011.gada 29.novembra noteikumu Nr.914 "Elektroenerģijas
tirdzniecības un lietošanas noteikumu" 16.punktu, un apstiprināts ar
Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisijas padomes 2012.gada 20.jūnija
lēmumu Nr.164 "Par sabiedrības ar ierobežotu atbildību "TLA
Dārzeņi" sistēmas pakalpojumu tipveida līgumu".
Apstiprinātais SIA "TLA Dārzeņi" sistēmas pakalpojumu tipveida
līgums stājas spēkā 2012.gada 1.jūlijā.
Pielikums Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisijas
2012.gada 20.jūnija lēmums Nr.164
SISTĒMAS PAKALPOJUMU LĪGUMS
Sabiedrība ar ierobežotu atbildību "TLA Dārzeņi"
_____________________________________ (turpmāk - SSO) un
______________________________________________________ (turpmāk - LIETOTĀJS)
noslēdz līgumu par elektroenerģijas sadales sistēmas pakalpojumu un
palīgpakalpojumu sniegšanu, saņemšanu un apmaksu:
OBJEKTS: __________________________________________
Tarifs − S‑____________
Spriegums - ___ kV; fāžu skaits − ___
Atļautās ievadaizsardzības aparāta strāvas lielums − _________ A
ELEKTROIETAIŠU PIEDERĪBAS ROBEŽA NOTEIKTA: līguma pielikumā Nr. __ pievienotajā
aktā
Par elektroietaisēm līdz piederības robežai atbild SSO. Par kontaktu
stāvokli uz elektroietaises piederības robežas atbild SSO.
Skatītāja rādījumus nolasa _______________________
LĪGUMA TERMIŅŠ: Līgums stājas spēkā ar 20__ .gada __ .
______ un ir beztermiņa.
Vispārējie noteikumi
1. Pušu pienākumi un tiesības
1.1. SSO pienākumi:
1.1.1. nodrošināt nepārtrauktu elektroenerģijas sadales sistēmas pakalpojumu
un papildpakalpojumu (turpmāk tekstā - Sistēmas pakalpojumi) sniegšanu LIETOTĀJAM,
izņemot bojājumu un remontu vai rekonstrukciju gadījumos;
1.1.2. sniegt Sistēmas pakalpojumus LIETOTĀJAM saskaņā ar tiesību aktos
noteiktajā kārtībā apstiprinātajiem tarifiem;
1.1.3. nodrošināt spēkā esošajiem normatīviem atbilstošu elektroenerģijas
kvalitāti uz elektroietaišu piederības robežas;
1.1.4. elektrotīklu bojājumu gadījumos organizēt to iespējami ātru novēršanu
(nepārsniedzot 24 stundas no brīža, kad LIETOTĀJS par bojājumu ir paziņojis
SSO);
1.1.5. nodrošināt komercuzskaites skaitītāju un savā īpašumā esošo
komercuzskaites mērmaiņu savlaicīgu verifikāciju;
1.1.6. vismaz piecas dienas iepriekš brīdināt LIETOTĀJU par Sistēmas
pakalpojumu sniegšanas plānoto pārtraukšanu sakarā ar sprieguma atslēgšanu uz
laiku, lai veiktu plānotus darbus SSO elektrotīklā. Ja sprieguma atslēgšana
nepieciešama skaitītāja vai mērmaiņu pārbaudes vai nomaiņas veikšanai un
atslēgšanas laiks nepārsniedz 30 minūtes, SSO brīdina LIETOTĀJU tieši pirms
atslēgšanas.
1.2. LIETOTĀJA pienākumi:
1.2.1. laikus un pilnā apmērā samaksāt par saņemtajiem Sistēmas
pakalpojumiem;
1.2.2. nodrošināt SSO darbinieku netraucētu piekļūšanu komercuzskaites un
pirmsuzskaites tīklam, ja SSO darbinieki uzrāda dienesta apliecību. Ja SSO
rīcībā ir informācija, kas norāda uz elektroenerģijas noplūdi LIETOTĀJA
elektroietaisē, LIETOTĀJS nevar liegt SSO darbiniekiem veikt LIETOTĀJA
teritorijā komercuzskaites un pirmsuzskaites tīkla pārbaudi, kura nav iepriekš
saskaņota ar LIETOTĀJU;
1.2.3. nekavējoši ziņot SSO par elektroenerģijas komercuzskaites mēraparātu
bojājumiem, norautām plombām un iespējamām skaitītāju rādījumu kļūdām;
1.2.4. desmit dienu laikā informēt SSO par LIETOTĀJA juridiskā statusa,
nosaukuma, adreses u.c. rekvizītu maiņu;
1.2.5. ar savu darbību neradīt elektroenerģijas kvalitātes pazemināšanos,
kas traucē citu lietotāju vai SSO elektroietaišu normālu darbu.
1.3. SSO tiesības:
1.3.1. elektroapgādes pārtraukuma novēršanas laiks var pārsniegt 24 stundas
šādos gadījumos:
1.3.1.1. bojājumi ir radušies stihiskas nelaimes vai nepārvaramas varas dēļ;
1.3.1.2. bojājumus nevar novērst LIETOTĀJA personāla vai trešo personu
apzinātas vai neapzinātas darbības dēļ;
1.3.1.3. elektroenerģijas piegāde ir ierobežota vai pārtraukta atbilstoši
ierobežojumu vai atslēgumu grafikam Enerģētikas likumā noteiktajā kārtībā
izsludinātas enerģētiskās krīzes laikā.
1.4. LIETOTĀJA tiesības:
1.4.1. pieprasīt un sistēmas operatoram ir pienākums sniegt nepieciešamo
informāciju, kas saistīta ar piekļuvi sistēmai, Sistēmas pakalpojumu un
balansēšanas pakalpojuma izmantošanu, norēķiniem, kā arī ar neparedzētiem
elektroenerģijas piegādes pārtraukumiem un to novēršanas gaitu;
1.4.2. vienu reizi gadā izvēlēties citu tam pieļaujamo tarifu vai tarifa
plānu, par to iepriekš informējot SSO.
2. Pušu atbildība
2.1. SSO atbildība:
2.1.1. normatīvajos aktos noteiktā kārtībā un apmērā piemērot pazeminātu
elektroenerģijas Sistēmas pakalpojumu tarifu, ja lietotājam netiek nodrošināta
normatīvajos aktos un standartos, kas nosaka sprieguma kvalitātes
raksturlielumus, noteiktajām kvalitātes prasībām atbilstoša elektroenerģijas
sistēmas pakalpojumu kvalitāte;
2.1.2. normatīvajos aktos noteiktā kārtībā atlīdzināt LIETOTĀJAM zaudējumus,
kas tieši saistīti ar citu SSO līgumā noteikto pienākumu neizpildi vai to
nepienācīgu izpildi.
2.2. LIETOTĀJA atbildība:
2.2.1. normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā atlīdzināt SSO radītos
zaudējumus, ja noteiktā elektroenerģijas patēriņa režīma neievērošana vai
LIETOTĀJA iekšējās elektroietaises bojājumi izraisījuši SSO vai citu lietotāju
elektroietaises bojājumus vai darbības traucējumus;
2.2.2. LIETOTĀJS ir civiltiesiskā kārtībā mantiski atbildīgs par iejaukšanos
elektroenerģijas komercuzskaites mēraparātu darbībā, plombu tīšu bojāšanu vai
viltošanu, savās telpās un teritorijā uzstādīto elektroenerģijas komercuzskaites
mēraparātu vai sistēmu pirmsuzskaites ķēžu, plombu, kā arī automatizētās
uzskaites sistēmu un sakaru līniju saglabāšanu un to tehnisko stāvokli.
3. Maksa par Sistēmas pakalpojumiem, skaitītāju rādījumu iesniegšanas un norēķinu
kārtība saistītajam LIETOTĀJAM
3.1. Maksa par Sistēmas pakalpojumiem (sistēmas pakalpojumu tarifs) un
obligātā iepirkuma komponentes iekļautas elektroenerģijas tirdzniecības
diferencētajos tarifos saistītajiem lietotājiem, kas noteikti Elektroenerģijas
tirgus likumā noteiktajā kārtībā un tiek piemēroti saskaņa ar šajā līgumā
LIETOTĀJA objektam noteiktajiem pieslēguma parametriem.
3.2. LIETOTĀJS - mājsaimniecības LIETOTĀJS (fiziskā persona) norēķinās
atbilstoši paša nolasītiem elektroenerģijas komercuzskaites mēraparāta
rādījumiem (pašdeklarēšanas metode). Mājsaimniecības LIETOTĀJS katra mēneša
pirmajā datumā pareizi nolasa komercuzskaites elektroskaitītāja radījumus un
līdz mēneša beigām pilnā apmērā norēķinās par saņemto elektroenerģiju, saskaņā ar
3.1.punktā minētiem tarifiem.
3.3. LIETOTĀJS - juridiskā persona norēķinās, apmaksājot saņemtos rēķinus,
saskaņā ar 3.1.punktā minētiem tarifiem. SSO izraksta un nosūta LIETOTĀJAM
rēķinu par iepriekšējā mēnesī saņemto elektroenerģiju 5 darba dienu laikā pēc
komercuzskaites mēraparātu rādījumu saņemšanas.
3.3.1. ja skaitītāju rādījumus nolasa LIETOTĀJS, tad LIETOTĀJS ne vēlāk kā
līdz katra mēneša 3.datumam paziņo SSO skaitītāju rādījumus vienā no sekojošiem
veidiem:
tālrunis: ________________
E-pasts: _________________
3.3.2. LIETOTĀJS pilnā apmērā apmaksā SSO izrakstītos rēķinus pa iepriekšējā
mēnesī saņemto elektroenerģiju līdz nākamā mēneša 14.datumam.
3.4. Apmaksas kavējuma gadījumā LIETOTĀJS maksa līgumsodu 0,15% apmērā no
parāda summas par katru nokavēto kalendāro dienu.
4. Maksa par Sistēmas pakalpojumiem, skaitītāju rādījumu iesniegšanas un
norēķinu kārtība LIETOTĀJAM kļūstot par elektroenerģijas tirgus dalībnieku
4.1. SSO pienākumi:
4.1.1. izrakstīt un nosūtīt LIETOTĀJAM rēķinu par iepriekšējā mēnesī
sniegtajiem Sistēmas pakalpojumiem 5 darba dienu laikā pēc komercuzskaites
mēraparātu rādījumu saņemšanas;
4.1.2. ja LIETOTĀJS norēķinus par SSO sniegtajiem Sistēmas pakalpojumiem
deleģējis elektroenerģijas tirgotājam, informēt LIETOTĀJU par tirgotāja maksājumu
kavēšanos.
4.2. LIETOTĀJA pienākumi:
4.2.1. ja skaitītāju rādījumus nolasa LIETOTĀJS, ne vēlāk kā līdz katra
mēneša 3.datumam nolasīt elektroenerģijas komercuzskaites mēraparātu rādījumus
un paziņot SSO vienā no sekojošiem veidiem:
tālrunis: ________________
E-pasts: _________________
4.2.2. pilnā apjomā apmaksāt SSO izrakstītos rēķinus par iepriekšējā mēnesī
saņemtajiem Sistēmas pakalpojumiem līdz nākamā mēneša 14.datumam. Rēķina
apmaksas datums ir naudas ieskaitīšanas diena SSO bankas kontā. Ja 14.datums ir
brīvdiena, tad pēdējā samaksas diena ir nākamā darba diena.
4.2.3. informēt SSO, ja līdz nākamā mēneša 10.datumam nav saņemts rēķins par
iepriekšējā mēnesī saņemtajiem Sistēmas pakalpojumiem.
4.2.4. samaksāt SSO par Sistēmas pakalpojumiem saskaņā ar tarifiem, kas
noteikti normatīvajos aktos noteiktā kārtībā. Norēķinoties par Sistēmas
pakalpojumiem, tarifus nosaka pēc elektroietaišu piederības robežas (LIETOTĀJA
elektroietaises pievienojuma vietas SSO elektroietaisei).
4.2.5. proporcionāli elektroenerģijas patēriņam, samaksāt SSO par katru
obligātā iepirkuma komponenti.
4.2.6. rēķina apmaksas kavējuma gadījumā par katru nokavēto kalendāro dienu
samaksāt SSO līgumsodu 0,15% apmērā no parāda summas.
4.3. LIETOTĀJS norēķinus par SSO sniegtajiem Sistēmas pakalpojumiem var
deleģēt elektroenerģijas tirgotājam. Ja LIETOTĀJS un tirgotājs ir vienojušies
par šādu norēķinu kārtību un par to informējuši SSO, tad SSO rēķinus par
LIETOTĀJAM sniegtajiem Sistēmas pakalpojumiem izraksta tirgotājam, un LIETOTĀJS
par SSO sniegtajiem Sistēmas pakalpojumiem norēķinās ar tirgotāju.
5. Papildu nosacījumi
5.1. Elektroenerģijas piegāde Lietotājam var tikt pārtraukta un atjaunota
normatīvajos aktos noteiktajos gadījumos un kārtībā.
5.2.Ja konstatē elektroenerģijas komercuzskaites mēraparāta nepareizu
darbību vai kļūdu aprēķinos, piegādātās elektroenerģijas un pakalpojumu apjomu
precizē par visu laiku no brīža, kad elektroenerģijas komercuzskaites
mēraparāts sācis darboties nepareizi, vai, ja šis brīdis nav nosakāms, - par pēdējo
norēķinu periodu. Pārrēķinu izdara, ņemot vērā vidējo elektroenerģijas un
pakalpojumu apjomu iepriekšējā norēķinu periodā vai vidējo elektroenerģijas un
pakalpojumu apjomu pēc uzskaites atjaunošanas.
5.3. Ja LIETOTĀJA darbības rezultātā ir samazināts uzskaitītā
elektroenerģijas patēriņa lielums vai radīta iespēja lietot elektroenerģiju bez
maksas, SSO veic pārrēķinu par nelikumīgi saņemtajiem pakalpojumiem. LIETOTĀJS,
šajā gadījumā, sedz arī ar komercuzskaites atjaunošanu saistītos izdevumus.
5.4. Visos gadījumos, kuri nav atrunāti šajā līgumā, puses vadās pēc
Latvijas Republikas tiesību normām.
6. Līguma izbeigšana
6.1. Līguma darbība var tikt izbeigta Pusēm vienojoties.
6.2. Ja LIETOTĀJS grib izbeigt Sistēmas pakalpojumu līgumu pilnībā vai
attiecībā uz kādu konkrētu LIETOTĀJA objektu, tad par to 5 darba dienas
iepriekš rakstiski jāpaziņo SSO un pilnīgi jānorēķinās par saņemtajiem
pakalpojumiem atbilstoši šī līguma nosacījumiem.
6.3. SSO ir tiesības, iepriekš brīdinot, vienpusēji izbeigt līgumu, ja:
6.3.1. elektroenerģijas piegāde LIETOTĀJAM tiek pārtraukta sakarā ar to, ka
LIETOTĀJS līgumā noteiktajā termiņā nav samaksājis par izlietoto
elektroenerģiju vai saņemtajiem Sistēmas pakalpojumiem un obligātā iepirkuma
komponentēm vai nav veicis priekšapmaksu, ja tāda tikusi pieprasīta;
6.3.2. SSO ir saņēmis citas personas pieprasījumu par elektroenerģijas
piegādi atbilstošajā objektā un SSO par to informējis LIETOTĀJU 15 dienas
iepriekš, un LIETOTĀJS nav apliecinājis vēlmi turpināt līgumattiecības;
6.4. Līguma darbības izbeigšanās neatbrīvo LIETOTĀJU no pienākuma samaksāt
par saņemtajiem Sistēmas pakalpojumiem.
6.5. Līgums zaudē spēku, ja elektroenerģijas piegāde un lietošana lietotāja
objektā nav notikusi vairāk nekā gadu.
6.6. ja LIETOTĀJS, izbeidzot elektroenerģijas lietošanu objektā, nav par to
rakstiski informējis SSO, lūdzot pārtraukt līgumattiecības, tas ir atbildīgs
par objektā saņemto Sistēmas pakalpojumu apmaksu līdz brīdim, kad par Sistēmas
pakalpojumiem attiecīgajam objektam līgumu ar SSO noslēdz cits LIETOTĀJS.
7. Pretenziju iesniegšana un strīdu izšķiršana
7.1. Iesnieguma vai sūdzības SSO izskata 15 dienu laikā. Ja iesnieguma vai
sūdzības izskatīšanai ir nepieciešama papildu pārbaude vai būtiska papildu
informācija, SSO nodrošina atbildes sniegšanu 30 dienu laikā pēc iesnieguma vai
sūdzības saņemšanas;
7.2. Strīdi, kuri radušies līguma darbības gaitā, ja pusēm nav izdevies tos
izšķirt, savstarpēji vienojoties, tiek izšķirti normatīvajos aktos noteiktajā
kārtībā.
Sistēmas operators Lietotājs