• Atvērt paplašināto meklēšanu
  • Aizvērt paplašināto meklēšanu
Pievienot parametrus
Dokumenta numurs
Pievienot parametrus
publicēts
pieņemts
stājies spēkā
Pievienot parametrus
Aizvērt paplašināto meklēšanu
RĪKI

Ministru kabinets
Oficiālajā izdevumā publicē:
  • Ministru kabineta noteikumus, instrukcijas un ieteikumus. Tie stājas spēkā nākamajā dienā pēc izsludināšanas, ja tiesību aktā nav noteikts cits spēkā stāšanās termiņš;
  • Ministru kabineta rīkojumus. Tie stājas spēkā parakstīšanas brīdī;
  • Ministru kabineta sēdes protokollēmumus. Tie stājas spēkā pieņemšanas brīdī;
  • plānošanas dokumentus, kā arī informatīvos ziņojumus par politikas plānošanas dokumentu īstenošanu.
TIESĪBU AKTI, KAS PAREDZ OFICIĀLO PUBLIKĀCIJU PERSONAS DATU APSTRĀDE

Publikācijas atsauce

ATSAUCĒ IETVERT:
Ministru kabineta 2012. gada 18. decembra noteikumi Nr. 942 "Kārtība, kādā piešķir un finansē asistenta pakalpojumu pašvaldībā". Publicēts oficiālajā izdevumā "Latvijas Vēstnesis", 2.01.2013., Nr. 1 https://www.vestnesis.lv/op/2013/1.1

Paraksts pārbaudīts

NĀKAMAIS

Ministru kabineta noteikumi Nr.943

Ārstniecības personu sertifikācijas kārtība

Vēl šajā numurā

02.01.2013., Nr. 1

PAR DOKUMENTU

Izdevējs: Ministru kabinets

Veids: noteikumi

Numurs: 942

Pieņemts: 18.12.2012.

OP numurs: 2013/1.1

2013/1.1
RĪKI

Ministru kabineta noteikumi: Šajā laidienā 7 Pēdējās nedēļas laikā 6 Visi

Ministru kabineta noteikumi Nr.942

Rīgā 2012.gada 18.decembrī (prot. Nr.71 78.§)

Kārtība, kādā piešķir un finansē asistenta pakalpojumu pašvaldībā

Izdoti saskaņā ar Invaliditātes likuma 12.panta 5.1 un sesto daļu

I. Vispārīgie jautājumi

1. Noteikumi nosaka:

1.1. kārtību, kādā personai ar I vai II invaliditātes grupu un personai no piecu līdz 18 gadu vecumam ar invaliditāti piešķir asistenta pakalpojumu pašvaldībā (turpmāk – asistenta pakalpojums);

1.2. prasības asistentam, kas sniedz asistenta pakalpojumu pašvaldībā;

1.3. kritērijus atzinuma sniegšanai par asistenta pakalpojuma nepieciešamību;

1.4. kritērijus asistenta pakalpojuma apjoma noteikšanai;

1.5. asistenta pakalpojumam nepieciešamā valsts budžeta finansējuma aprēķināšanas un piešķiršanas kārtību.

2. Veselības un darbspēju ekspertīzes ārstu valsts komisija (turpmāk – komisija) sniedz atzinumu par asistenta pakalpojuma nepieciešamību personai, ja tai asistents nepieciešams tādu darbību veikšanai ārpus mājokļa, kuras tā funkcionēšanas ierobežojumu dēļ nevar veikt patstāvīgi, un kura atbilst šādiem kritērijiem:

2.1. noteikta I invaliditātes grupa redzes traucējumu dēļ;

2.2. noteikta I vai II invaliditātes grupa un ir kāds no šādiem funkcionēšanas ierobežojumiem:

2.2.1. ir slimības vai anatomiskie defekti, uz kuru pamata ir izsniegts atzinums par medicīnisko indikāciju noteikšanu speciāli pielāgota vieglā automobiļa iegādei un pabalsta saņemšanai transporta izdevumu kompensēšanai invalīdiem, kuriem ir apgrūtināta pārvietošanās;

2.2.2. ir abu augšējo ekstremitāšu anatomiski defekti: amputācijas stumbri plaukstu pamata līmenī vai augstāk;

2.2.3. ir garīgās veselības traucējumi.

3. Asistenta pakalpojumu ir tiesīga sniegt fiziska persona, kurai ir darba vai personiskā pieredze saskarsmē ar personu ar invaliditāti. Asistenta pakalpojumu persona var sniegt vairākām personām ar invaliditāti, nepārsniedzot 40 stundu nedēļā.

4. Asistenta pakalpojumu nodrošina personas deklarētās dzīvesvietas pašvaldības sociālais dienests (turpmāk – sociālais dienests), administrēšanas izdevumiem izlietojot ne vairāk kā 10 procentu no asistenta pakalpojuma nodrošināšanai piešķirtajiem valsts budžeta līdzekļiem.

II. Asistenta pakalpojuma piešķiršana

5. Lai saņemtu asistenta pakalpojumu, persona vai tās likumiskais pārstāvis sociālajā dienestā iesniedz rakstisku iesniegumu par asistenta pakalpojuma piešķiršanu (turpmāk – iesniegums) un uzrāda personu apliecinošu dokumentu, kā arī pārstāvības tiesības apliecinošu dokumentu, ja asistenta pakalpojumu pieprasa personas likumiskais pārstāvis. Iesniegumu iesniedz personīgi, nosūta pa pastu vai elektroniska dokumenta formā atbilstoši normatīvajiem aktiem par elektronisko dokumentu noformēšanu un apriti.

6. Iesniegumā norāda:

6.1. personas vārdu, uzvārdu, personas kodu, deklarētās dzīvesvietas adresi, tālruņa numuru vai e-pasta adresi;

6.2. likumiskā pārstāvja personas datus, ja iesniegumu iesniedz personas likumiskais pārstāvis;

6.3. vēlamo asistenta pakalpojuma saņemšanas apjomu, norādot kopējo stundu skaitu nedēļā un konkrētu nedēļas dienu vai dienas, kad asistenta pakalpojums būs nepieciešams (ja tas ir zināms);

6.4. informāciju par to, vai persona saņem asistenta pakalpojumu vai pabalstu par asistenta izmantošanu Eiropas Savienības finansēto projektu ietvaros;

6.5. vēlamā asistenta pakalpojuma sniedzēja vārdu un uzvārdu (ja tas ir zināms);

6.6. informāciju, vai asistenta pakalpojuma sniedzējs nodrošina personas nokļūšanu asistenta pakalpojuma sniegšanas vietā un atpakaļ.

7. Iesniegumam papildus pievieno šādus dokumentus:

7.1. likumiskā pārstāvja pārstāvības tiesības apliecinošu dokumentu (kopiju), ja asistenta pakalpojumu pieprasa personas likumiskais pārstāvis;

7.2. komisijas atzinumu:

7.2.1. par asistenta pakalpojuma nepieciešamību, ja asistenta pakalpojumu pieprasa persona, vecāka par 18 gadiem;

7.2.2. par īpašas kopšanas nepieciešamību sakarā ar smagiem funkcionāliem traucējumiem, ja asistenta pakalpojumu pieprasa bērnam no piecu līdz 18 gadu vecumam;

7.3. institūcijas apliecinājumu par personas dalību pasākumos, kuru apmeklējumam nepieciešams asistenta pakalpojums (minēto apliecinājumu izsniegusi attiecīgā institūcija, kura organizē attiecīgos pasākumus ārpus mājokļa (piemēram, aktīvs darbs biedrībā vai nodibinājumā, aktīva nodarbošanās ar sportu, aktīva piedalīšanās pašdarbības kolektīvos, ārpusskolas pasākumi bērniem));

7.4. darba devēja apliecinājumu, ka persona ir darba ņēmējs pie attiecīgā darba devēja (ja persona strādā);

7.5. izglītības iestādes apliecinājumu, ka persona apgūst attiecīgu izglītības programmu konkrētajā izglītības iestādē (ja persona mācās);

7.6. dienas aprūpes centra vai cita rehabilitācijas pakalpojuma sniedzēja apliecinājumu (ja persona apmeklē attiecīgās institūcijas).

8. Sociālais dienests izskata šo noteikumu 6.punktā minēto iesniegumu un tam pievienotos šo noteikumu 7.punktā minētos dokumentus, pārbauda sniegtās informācijas patiesumu, pieprasa papildu informāciju no citām institūcijām, izvērtē personas iesaisti pasākumos atbilstoši šo noteikumu 1.pielikumā minētajiem kritērijiem.

9. Sociālais dienests mēneša laikā no iesnieguma saņemšanas dienas pieņem vienu no šādiem lēmumiem:

9.1. par asistenta pakalpojuma piešķiršanu, nosakot:

9.1.1. asistenta pakalpojuma apjomu (stundas nedēļā);

9.1.2. asistenta pakalpojuma ilgumu (vienreizējs, uz vienu mēnesi, vairākiem mēnešiem, līdz kārtējā gada beigām vai vienu gadu);

9.2. par atteikumu piešķirt asistenta pakalpojumu, ja:

9.2.1. persona neatbilst Invaliditātes likuma 12.panta pirmās daļas 3. vai 3.punktā minētajiem asistenta pakalpojuma saņemšanas nosacījumiem;

9.2.2. persona saņem asistenta pakalpojumu Eiropas Savienības finansēto projektu ietvaros līdz projekta īstenošanas beigām, izņemot Invaliditātes likuma 12.panta pirmās daļas 3.punktā minēto gadījumu.

10. Sociālais dienests 10 dienu laikā pēc šo noteikumu 9.1. vai  9.2.apakšpunktā minētā lēmuma pieņemšanas par to informē asistenta pakalpojuma pieprasītāju.

11. Nosakot asistenta pakalpojuma apjomu, sociālais dienests ievēro šādus nosacījumus:

11.1. asistenta pakalpojums nokļūšanai uz darba vietu, izglītības iestādi vai dienas aprūpes centru netiek piešķirts, ja tiek izmantots minēto institūciju transports un personai iespējams saņemt palīdzību, lai iekļūtu dzīvesvietā, attiecīgajā institūcijā un transportlīdzeklī, kā arī izkļūtu no dzīvesvietas, attiecīgās institūcijas un transportlīdzekļa;

11.2. personām ar I invaliditātes grupu, kuras saņem pabalstu invalīdam, kam nepieciešama kopšana, var piešķirt asistenta pakalpojumu konkrētam mērķim un nodrošināt nokļūšanu uz darba vietu, mācību vietu, dienas aprūpes centru un atpakaļ;

11.3. ja nepieciešams (piemēram, liels attālums, slikta satiksme), sociālajam dienestam ir tiesības palielināt asistenta pakalpojuma apjomu saistībā ar šo noteikumu 1.pielikumā paredzētajiem pasākumiem, sniedzot attiecīgu pamatojumu un nepārsniedzot Invaliditātes likuma 12.panta pirmās daļas 3.punktā paredzēto asistenta pakalpojuma maksimālo stundu skaitu – 40 stundu nedēļā;

11.4. sociālajam dienestam ir tiesības samazināt asistenta pakalpojuma apjomu saistībā ar šo noteikumu 1.pielikumā paredzētajiem pasākumiem atkarībā no tehniskā palīglīdzekļa veida izmantošanas.

12. Ja persona vēlas saņemt asistenta pakalpojumu atkārtoti vai tā mainījusi dzīvesvietu, vai radušās izmaiņas saistībā ar šo noteikumu 1.pielikumā paredzētajiem pasākumiem un tādēļ personai nepieciešams mainīt asistenta pakalpojuma apjomu, asistenta pakalpojuma pieprasītājs iesniedz sociālajā dienestā attiecīgu iesniegumu par asistenta pakalpojuma piešķiršanu šajos noteikumos paredzētajā kārtībā.

13. Sociālā dienesta lēmumu asistenta pakalpojuma pieprasītājs var apstrīdēt attiecīgās pašvaldības domē mēneša laikā no lēmuma spēkā stāšanās dienas. Pašvaldības domes lēmumu var pārsūdzēt administratīvajā tiesā mēneša laikā no pašvaldības domes lēmuma spēkā stāšanās dienas.

14. Pēc lēmuma pieņemšanas par asistenta pakalpojuma piešķiršanu sociālais dienests slēdz līgumu ar asistenta pakalpojuma pieprasītāju un asistenta pakalpojuma sniedzēju. Līgumā nosaka asistenta pakalpojuma apjomu, tā sniegšanas ilgumu un kārtību, līdzēju tiesības, pienākumus un atbildību, norēķinu kārtību un citus būtiskus jautājumus, kuri saistīti ar asistenta pakalpojuma sniegšanu, kā arī līguma izbeigšanas nosacījumus.

15. Asistenta pakalpojuma pieprasītājam ir pienākums triju darbdienu laikā informēt sociālo dienestu par:

15.1. personas dzīvesvietas maiņu;

15.2. personas ievietošanu stacionārā ārstniecības iestādē, ilgstošas sociālās aprūpes un sociālās rehabilitācijas institūcijā vai ieslodzījuma vietā;

15.3. izmaiņām šo noteikumu 7.3., 7.4., 7.5. un 7.6.apakšpunktā norādītajā informācijā;

15.4. citiem apstākļiem, kas varētu būt par pamatu izmaiņām asistenta pakalpojuma apjomā vai asistenta maiņai.

16. Persona ne biežāk kā divas reizes gadā ir tiesīga atteikties no asistenta pakalpojuma sniedzēja un izvēlēties citu asistenta pakalpojuma sniedzēju, iesniedzot sociālajam dienestam pamatotu rakstisku iesniegumu.

17. Asistenta pakalpojuma sniegšana personai tiek izbeigta, ja:

17.1. persona iesniedz sociālajā dienestā iesniegumu par atteikšanos no asistenta pakalpojuma;

17.2. persona mainījusi dzīvesvietu;

17.3. beidzies šo noteikumu 7.2.1. vai 7.2.2.apakšpunktā minētā atzinuma derīguma termiņš;

17.4. sociālais dienests vai Labklājības ministrija konstatē, ka persona neatbilst kritērijiem, kuri nosaka asistenta pakalpojuma saņemšanas nepieciešamību.

18. Asistenta pakalpojuma sniegšana personai tiek pārtraukta uz laiku, kamēr asistenta pakalpojuma saņēmējs atrodas ilgstošas sociālās aprūpes institūcijā, stacionārā ārstniecības iestādē vai ieslodzījuma vietā.

19. Personai vai tās likumiskajam pārstāvim ir pienākums atmaksāt sociālajam dienestam asistenta pakalpojuma nodrošināšanai izlietotos finanšu līdzekļus, ja persona vairs neatbilst asistenta pakalpojuma saņemšanas nosacījumiem, kā arī mainījies attiecīgo pasākumu apjoms, par kuriem asistenta pakalpojums tika piešķirts (atmaksā finansējuma starpību par piešķirto asistenta pakalpojuma apjomu un konkrētās personas izmantoto pakalpojuma apjomu).

20. Sociālais dienests kontrolē šo noteikumu 14.punktā minētā līguma saistību izpildi, sniegtā asistenta pakalpojuma kvalitāti un apjoma atbilstību noslēgtajam līgumam.

III. Valsts budžeta finansējuma aprēķināšana un piešķiršana asistenta pakalpojumam

21. Līdzekļu apmērs asistenta pakalpojumam tiek noteikts atbilstoši valsts budžetā attiecīgajā gadā asistenta pakalpojuma nodrošināšanai piešķirtajiem līdzekļiem. Līdzekļu apmēru republikas pilsētu un novadu domēm nosaka, to pārskata un samaksu par sniegto asistenta pakalpojumu sociālajiem dienestiem veic Labklājības ministrija. Labklājības ministrija:

21.1. nosakot līdzekļu apmēru, ņem vērā to personu ar I un II invaliditātes grupu un personu no piecu līdz 18 gadu vecumam skaitu, kurām komisija ir izsniegusi atzinumu par īpašas kopšanas nepieciešamību sakarā ar smagiem funkcionāliem traucējumiem un kuras iepriekšējā gada 1.novembrī ir deklarējušas dzīvesvietu attiecīgajā pašvaldībā;

21.2. analizē iepriekšējā gadā asistenta pakalpojuma nodrošināšanai izlietoto līdzekļu apmēru un, pamatojoties uz analīzes rezultātiem, precizē līdzekļu apmēru republikas pilsētu un novadu domēm;

21.3. ir tiesīga noteikt finanšu rezerves apmēru tām pašvaldībām, kurās šo noteikumu 21.1.apakšpunktā minētās personas nav deklarējušas dzīvesvietu vai kārtējā gadā nav pieprasījušas finansējumu asistenta pakalpojumam;

21.4. uz kārtējā gada 1.jūniju un 1.oktobri izvērtē finanšu līdzekļu faktisko izlietojumu un precizē noteikto līdzekļu apmēru atbilstoši asistenta pakalpojuma pieprasījumam esošo finanšu resursu ietvaros;

21.5. līdz kārtējā gada 10.janvārim informē republikas pilsētu un novadu domes par attiecīgajā gadā plānoto finansējumu asistenta pakalpojuma nodrošināšanai;

21.6. ja tiek veikts šo noteikumu 21.4.apakšpunktā minēto līdzekļu pārrēķins asistenta pakalpojuma nodrošināšanai, informē republikas pilsētu un novadu domes par finansējuma apmēru attiecīgi līdz kārtējā gada 1.jūlijam un 1.novembrim.

22. Līdzekļus izmanto šādu asistenta pakalpojuma izmaksu nodrošināšanai:

22.1. asistentu atalgojumam 1,20 lati stundā, bet ne mazāk par kārtējam gadam valstī noteikto minimālo stundas tarifa likmi normāla darba laika ietvaros;

22.2. darba devēja valsts sociālās apdrošināšanas obligātajām iemaksām;

22.3. transporta izdevumiem, pavadot personu ar invaliditāti;

22.4. šo noteikumu 4.punktā minētajiem administrēšanas izdevumiem.

23. Pašvaldība ir tiesīga paaugstināt asistenta pakalpojuma sniedzēja atalgojumu, finansējot asistentu darba samaksas un valsts sociālās apdrošināšanas obligāto iemaksu starpību no sava budžeta.

24. Sociālais dienests līdz nākamā mēneša desmitajam datumam iesniedz Labklājības ministrijā šādus pārskatus par iepriekšējo mēnesi:

24.1. pārskatu par finanšu izlietojumu asistenta pakalpojumu nodrošināšanai (2.pielikums);

24.2. pārskatu par rezultatīvajiem rādītājiem asistenta pakalpojumu nodrošināšanā (3.pielikums).

25. Labklājības ministrija:

25.1. ja šo noteikumu 24.1.apakšpunktā minētais pārskats atbilst šajos noteikumos minētajiem nosacījumiem asistenta pakalpojuma piešķiršanai, 10 darbdienu laikā pēc minētā pārskata saņemšanas veic samaksu sociālajam dienestam par sniegto asistenta pakalpojumu;

25.2. ir tiesīga izlases kārtībā veikt kontroli par piešķirto līdzekļu izlietojumu, pieprasot sociālajam dienestam ar asistenta pakalpojuma sniegšanu un līdzekļu izlietojumu saistītos dokumentus.

26. Ja Labklājības ministrija konstatē kļūdas šo noteikumu 24.punktā minētajos pārskatos vai konstatēti pārkāpumi asistenta pakalpojuma vai norēķinu sniegšanā, Labklājības ministrija pārtrauc finansējuma piešķiršanu līdz kļūdu izlabošanai vai pārkāpumu novēršanai. Pēc kļūdu izlabošanas vai pārkāpumu novēršanas Labklājības ministrija izdara pārrēķinu un veic maksājumus par iepriekšējo periodu. Nepamatoti izmaksātos līdzekļus ietur no nākamajā mēnesī sociālajam dienestam asistenta pakalpojuma nodrošināšanai paredzētajiem līdzekļiem.

27. Ja objektīvu iemeslu dēļ nav iespējams ieturēt šo noteikumu 26.punktā minētos līdzekļus, sociālais dienests atmaksā nepamatoti saņemtos līdzekļus, ieskaitot tos valsts pamatbudžeta ieņēmumos.

IV. Noslēguma jautājumi

28. Līdzekļu apmēru republikas pilsētu un novadu domēm 2013.gadam Labklājības ministrija nosaka, ņemot vērā šādu personu skaitu – personas ar I un II invaliditātes grupu un personas no piecu līdz 18 gadu vecumam, kurām komisija ir izsniegusi atzinumu par īpašas kopšanas nepieciešamību sakarā ar smagiem funkcionāliem traucējumiem un kuras uz 2012.gada 1.novembri ir deklarējušas dzīvesvietu attiecīgajā pašvaldībā.

29. Šo noteikumu 2.punktā minētā atzinuma vietā asistenta pakalpojuma pieprasītājs sociālajā dienestā var iesniegt personas individuālo rehabilitācijas plānu, kurā ir ieteikums par asistenta pakalpojuma nepieciešamību, ja komisija to izsniegusi no 2012.gada 1.novembra līdz 2012.gada 31.decembrim.

30. Noteikumi piemērojami ar 2013.gada 1.janvāri.

Ministru prezidents V.Dombrovskis

Labklājības ministre I.Viņķele



 

1.pielikums
Ministru kabineta
2012.gada 18.decembra
noteikumiem Nr.942

Kritēriji asistenta pakalpojuma apjoma noteikšanai

Asistenta pakalpojuma apjomu nosaka, ņemot vērā šādus kritērijus:

Nr.p.k.

Pasākums

Nepieciešamais laiks stundās
(kopā nepārsniedzot 40 stundu nedēļā)

1. Strādā algotu darbu Atbilstoši laikam, kas nepieciešams, lai nokļūtu uz darbu un atpakaļ, bet ne vairāk par 15 stundām nedēļā
2. Apgūst izglītību vispārējās vai profesionālās izglītības iestādē vai augstāko izglītību Atbilstoši laikam, kas nepieciešams, lai nokļūtu uz izglītības iestādi un atpakaļ, bet ne vairāk par 10 stundām nedēļā (pakalpojumu piešķir tikai mācību gada laikā vai sesijas laikā, ja persona apgūst izglītības programmu neklātienē)
3. Apgūst augstāko izglītību (attiecas tikai uz personām ar I grupas redzes invaliditāti un bērniem ar invaliditāti, kuriem atzinums par īpašas kopšanas nepieciešamību izsniegts sakarā ar redzes traucējumiem) Atbilstoši laikam, kas nepieciešams, lai nokļūtu uz izglītības iestādi un atpakaļ un palīdzētu apgūt izglītības programmu, bet kopumā ne vairāk par 40 stundām nedēļā (pakalpojumu piešķir tikai mācību gada laikā vai sesijas laikā, ja persona mācās neklātienē)
4. Regulāri apmeklē dienas aprūpes centru, dienas centru vai citu sociālās rehabilitācijas institūciju Atbilstoši laikam, kas nepieciešams, lai nokļūtu uz dienas centru un atpakaļ, bet ne vairāk par 10 stundām nedēļā
5. Regulāri (ne retāk kā divas reizes nedēļā) iesaistās dažādos sociālajos pasākumos (piemēram, aktīvs darbs biedrībā vai nodibinājumā, aktīva nodarbošanās ar sportu, aktīva piedalīšanās pašdarbības kolektīvos, ārpusskolas pasākumi bērniem) 1. Atbilstoši laikam, kas nepieciešams, lai nokļūtu uz pasākuma vietu no mājām, darba vietas, izglītības iestādes un uz mājām, bet ne vairāk par 10 stundām nedēļā.

2. Atbalsts pasākumu nodrošināšanai – faktiskais laiks, bet ne vairāk par 10 stundām nedēļā

6. Regulāri (ne retāk kā reizi nedēļā) saņem ārstniecības pakalpojumus (atbilstoši ārstu nosūtījumiem uz ārstniecības iestādēm), kā arī apmeklē ģimenes ārstu Atbilstoši laikam, kas nepieciešams, lai nokļūtu uz ārstniecības iestādi un atpakaļ un saņemtu pakalpojumu, bet ne vairāk par 20 stundām nedēļā
7. Neregulāri iesaistās dažādos pasākumos, saņem pakalpojumus (iepirkšanās, brīvā laika pavadīšana, piedalīšanās pašdarbības kolektīvos, teātru, koncertu, sporta spēļu, citu pasākumu un sabiedrisku vietu apmeklējums) Izvērtē, ņemot vērā attālumu no mājām un pasākuma ilgumu, bet ne vairāk par 10 stundām nedēļā
8. Vienreizēji pasākumi (ārsta, sociālā dienesta, dažādu institūciju apmeklējums, iepirkšanās)

Izvērtē, ņemot vērā attālumu no mājām, pārvietošanās un izmantojamā tehniskā palīglīdzekļa veidu un nepieciešamo laiku pakalpojuma saņemšanai

Labklājības ministre I.Viņķele



 

2.pielikums
Ministru kabineta
2012.gada 18.decembra
noteikumiem Nr.942

_________________novada/pilsētas pašvaldības sociālā dienesta pārskats
par finanšu izlietojumu asistenta pakalpojuma nodrošināšanai __________.gada
____________________
(mēnesis)

Nr.p.k.

Vārds, uzvārds

Personas kods

Invaliditātes grupa

Saņemtā pakalpojuma apjoms stundās

1 stundas cena

Asistenta bruto alga

Transporta izdevumi

Izdevumi kopā

Asistenta pakalpojumi bērniem ar invaliditāti, kopā

0,00

X

0,00

0,00

0,00

       

 

1,20

0,00

 

0,00

       

 

1,20

0,00

 

0,00

       

 

1,20

0,00

 

0,00

Asistenta pakalpojumi personām ar I grupas invaliditāti, kopā

0,00

X

0,00

0,00

0,00

       

 

1,20

0,00

0,00

0,00

       

 

1,20

0,00

0,00

0,00

       

 

1,20

0,00

0,00

0,00

Asistenta pakalpojumi personām ar II grupas invaliditāti, kopā

0,00

X

0,00

0,00

0,00

       

 

1,20

0,00

 

0,00

       

 

1,20

0,00

 

0,00

Izdevumi, kopā

0,00

X

0,00

 

0,00

Sociālās apdrošināšanas izmaksas 24,09 %

X

X

0,00

X

0,00

Pakalpojuma nodrošināšanai izlietotais finansējums, kopā

X

X

X

X

0,00

Faktiskie administrēšanas izdevumi līdz 10 % no pakalpojumam izlietotā finansējuma

X

X

X

X

0,00

Pārskata perioda izdevumi, kopā

X

X

X

X

0,00

Saņēmējs
Adrese
Reģistrācijas numurs
Banka
Bankas kods
Bankas konta numurs
Pārskata sastādīšanas datums

 

 

 

(novada/pilsētas domes sociālā dienesta vadītājs vai viņa pilnvarota persona)

(vārds, uzvārds)

(paraksts)

Kontaktpersona__________________________________________

(vārds, uzvārds)

Tālrunis_____________________
e-pasts_____________________

Labklājības ministre I.Viņķele



 

3.pielikums
Ministru kabineta
2012.gada 18.decembra
noteikumiem Nr.942

_________________novada/pilsētas pašvaldības sociālā dienesta pārskats
par rezultatīvajiem rādītājiem asistenta pakalpojuma nodrošināšanā _____.gada
_____________________
(mēnesis)

I. Informācija par asistentiem

Nr.p.k.

Rādītāji

Skaits

mēnesī

no gada sākuma*

1. Asistentu skaits kopā    
2. Vecums un dzimums    
2.1. vecumā no 18 līdz 30 gadiem    
2.1.1. sievietes    
2.1.2. vīrieši    
2.2. vecumā no 31 līdz 60 gadiem    
2.2.1. sievietes    
2.2.2. vīrieši    
2.3. vecumā no 61 gada    
2.3.1. sievietes    
2.3.2. vīrieši    
3. Asistenta statuss    
3.1. radinieks    
3.2. cits    
4. Viena asistenta nostrādāto stundu skaits (vidēji)**    
5. Viena asistenta apkalpoto klientu skaits (vidēji)***    

Piezīmes.

1. * Pārskatā norāda kopējo asistentu skaitu, ar kuriem noslēgti līgumi no gada sākuma līdz pārskata perioda beigām.

2. ** Aprēķina skaitlis, kuru iegūst, kopējo visu asistentu nostrādāto stundu skaitu pārskata periodā dalot ar asistentu skaitu pārskata periodā.

3. *** Aprēķina skaitlis, kuru iegūst, apkalpoto klientu skaitu pārskata periodā dalot ar asistentu skaitu pārskata periodā.

II. Informācija par asistenta pakalpojuma saņēmējiem

1.tabula

Nr. p.k.

Rādītāji

Skaits mēnesī

personas no piecu līdz 18 gadu vecumam

personas ar I invaliditātes grupu (izņemot redzes)*

personas ar II invaliditātes grupu*

personas ar redzes
I invaliditātes grupu

ar pārvietošanās traucējumiem

t.sk. ar pārvietošanās traucējumiem – īpašas kopšanas pabalsta saņēmēji

ar abu augšējo ekstremitāšu anatomiskiem defektiem

ar garīgās veselības traucējumiem

t.sk. ar garīgās veselības traucējumiem – īpašas kopšanas pabalsta saņēmēji

ar pārvietošanās traucējumiem

ar abu augšējo ekstremitāšu anatomiskiem defektiem

ar garīgās veselības traucējumiem

1. Personu skaits kopā                    
2. Vecums un dzimums                    
2.1. vecumā no 5 līdz 7 gadiem                    
2.1.1. sievietes                    
2.1.2. vīrieši                    
2.2. vecumā no 8 līdz 18 gadiem                    
2.2.1. sievietes                    
2.2.2. vīrieši                    
2.3. vecumā no 19 līdz 26 gadiem                    
2.3.1. sievietes                    
2.3.2. vīrieši                    
2.4. vecumā 27 līdz 60 gadiem                    
2.4.1. sievietes                    
2.4.2. vīrieši                    
2.5. vecumā no 61 gada                    
2.5.1. sievietes                    
2.5.2. vīrieši                    
3. Asistenta pakalpojuma saņemšanas mērķis (Ministru kabineta 2012.gada 18.decembra noteikumu Nr.942   ''Kārtība, kādā piešķir un finansē asistenta pakalpojumu pašvaldībā'' (turpmāk – noteikumi) 1.pielikums)**                    
3.1. darbs                    
3.2. izglītības iegūšana                    
3.3. regulārs dienas centra apmeklējums                    
3.4. regulāras aktivitātes                    
3.5. regulāra veselības aprūpes pakalpojumu saņemšana                    
3.6. neregulāra pakalpojumu saņemšana un brīvā laika pavadīšana                    
3.7. vienreizēji pakalpojumi                    
4. Uz pakalpojumu gaidošo personu skaits (rinda)                    
5. Atkārtoto pieprasījumu skaits (pēc pārtraukšanas atbilstoši noteikumu 9.punktam)                    

2.tabula

Nr.
p.k.

Rādītāji

Skaits no gada sākuma***

personas no pieciem līdz
18 gadiem

personas ar I invaliditātes grupu (izņemot redzes)

personas ar II invaliditātes grupu

personas ar
redzes
I invaliditātes grupu

ar pārvietošanās traucējumiem

t.sk. ar pārvietošanās traucējumiem – īpašas kopšanas pabalsta saņēmēji

ar abu augšējo ekstremitāšu anatomiskiem defektiem

ar garīgās veselības traucējumiem

t.sk. ar garīgās veselības traucējumiem – īpašas kopšanas pabalsta saņēmēji

ar pārvietošanās traucējumiem

ar abu augšējo ekstremitāšu anatomiskiem defektiem

ar garīgās veselības traucējumiem

1. Personu skaits kopā                    
2. Vecums un dzimums                    
2.1. vecumā no 5 līdz 7 gadiem                    
2.1.1. sievietes                    
2.1.2. vīrieši                    
2.2. vecumā no 8 līdz 18 gadiem                    
2.2.1. sievietes                    
2.2.2. vīrieši                    
2.3. vecumā no 19 līdz 26 gadiem                    
2.3.1. sievietes                    
2.3.2. vīrieši                    
2.4. vecumā no 27 līdz 60 gadiem                    
2.4.1. sievietes                    
2.4.2. vīrieši                    
2.5. vecumā no 61 gada                    
2.5.1. sievietes                    
2.5.2. vīrieši                    
3. Asistenta pakalpojuma saņemšanas mērķis (noteikumu 1.pielikums)**                    
3.1. darbs                    
3.2. izglītības iegūšana                    
3.3. regulārs dienas centra apmeklējums                    
3.4. regulāras aktivitātes                    
3.5. regulāra veselības aprūpes pakalpojumu saņemšana                    
3.6. neregulāra pakalpojumu saņemšana un brīvā laika pavadīšana                    
3.7. vienreizēji pakalpojumi                    
4. Atkārtoto pieprasījumu skaits (pēc pārtraukšanas atbilstoši noteikumu 9.punktam)                    

Piezīmes.

1. * Katru pakalpojuma sniedzēju norāda tikai vienu reizi atbilstoši pamatslimībai, uz kuras pamata noteikta invaliditātes grupa. Ja personai ir pārvietošanās traucējumi, tad tieši tos norāda pārskatā.

2. ** 1. un 2.tabulā norāda visus asistenta pakalpojuma piešķiršanas mērķus.

3. *** Norāda kopējo personu skaitu, ar kuriem noslēgti līgumi no gada sākuma līdz pārskata perioda beigām.

Pārskata sastādīšanas datums________________________________________

 

 

 

(novada/pilsētas domes sociālā dienesta vadītājs vai viņa pilnvarota persona)

(vārds, uzvārds)

(paraksts)

Kontaktpersona___________________________

(vārds, uzvārds)

Tālrunis_____________________
e-pasts_____________________

Labklājības ministre I.Viņķele

Izdruka no oficiālā izdevuma "Latvijas Vēstnesis" (www.vestnesis.lv)

ATSAUKSMĒM

ATSAUKSMĒM

Lūdzu ievadiet atsauksmes tekstu!